ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΝΙΓΡΙΤΑ PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Τετάρτη, 30 Δεκέμβριος 2009 00:00


1) Ξεκινήσατε τη θητεία σας με όραμα, όρεξη και ενθουσιασμό. Μετά από τρία χρόνια στον δημαρχιακό θώκο όλα τα παραπάνω εξακολουθούν να υπάρχουν;

Το όραμα μας για έναν σύγχρονο Δήμο στην υπηρεσία του απλού πολίτη, για ένα οργανισμό που θα σέβεται την εισφορά των δημοτών, που λειτουργεί με διαφάνεια και λογοδοσία και έχει την δυνατότητα να αφουγκράζεται τα προβλήματα των πολιτών και να επεμβαίνει μεθοδικά και αποτελεσματικά για την επίλυση τους παραμένει αναλλοίωτο. Στα τρία χρόνια που πέρασαν εγώ και οι συνεργάτες μου συναντήσαμε δυσκολίες και προβλήματα στα οποία προσπαθήσαμε να ανταποκριθούμε με σοβαρότητα, ψυχραιμία και αποτελεσματικότητα. Παραλάβαμε στα χέρια μας πριν από τρία χρόνια ένα μεγάλο ασθενή, συνεχίζουμε με αμείωτη ένταση, τεχνογνωσία και σοβαρότητα, τις προσπάθειες για την αποθεραπεία του, ήδη τα σημάδια ανάκαμψης είναι ορατά στους συμπολίτες μας. Είναι απολύτως βέβαιο ότι στο τέλος της θητείας μας θα παραδώσουμε στους πολίτες ένα Δήμο με λιγότερα χρέη, φερέγγυο, αξιόπιστο και λειτουργικό, που θα έχει αποβάλλει την λιμνάζουσα νοοτροπία της μοιρολατρίας. Θα παραδώσουμε μια υγιή ΔΕΥΑΝ με σύγχρονες υπηρεσίες, μια δημοτική επιχείρηση που λειτουργεί προς όφελος των συμπολιτών μας χωρίς οι ίδιοι να επιβαρυνθούν ούτε ένα ευρώ στα τέλη ύδρευσης και αποχέτευσης. Θέλω σ’ αυτό το σημείο να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες μου για το ζήλο, την ακούραστη προσπάθεια τους και την συνεισφορά τους στο κοινό μας όραμα. Θα ήθελα να διαβεβαιώσω τους συμπολίτες μας ότι παρ’ όλες τις αντιξοότητες που συναντούμε συνεχίζουμε με τον ίδιο ενθουσιασμό και την ίδια όρεξη την προσπάθεια μας, όπως την 1η Γενάρη του 2007. Ή Δημοτική Ανανεωτική Κίνηση, στις 22 Οκτωβρίου 2006 έλαβε την εντολή των πολιτών να υπηρετήσει αυτή την πόλη την τετραετία 2007 – 2010. Πέντε (5) ήταν τότε οι στόχοι που θέσαμε σύμφωνα με το πρόγραμμα μας και για τους οποίους δεσμευθήκαμε ενώπιον των συνδημοτών μας:

1ος να ανασυγκροτήσουμε το Δήμο με διαφάνεια ,αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, να τον εκσυγχρονίσουμε , να τον κάνουμε αποτελεσματικό , ικανό να ανταποκριθεί στις σύγχρονες προκλήσεις με ένα σκοπό να καταστεί αξιόπιστος απέναντι στους πολίτες , παράγοντας έργο για την εξυπηρέτηση τους αλλά και απέναντι στους διακυβερνητικούς θεσμούς που συμμετέχουν στο μοίρασμα των πόρων είτε εθνικοί είναι αυτοί είτε ευρωπαϊκοί.

2ος Να οικοδομήσουμε μαζί το μέλλον του τόπους μας δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για αειφόρο ανάπτυξη, αξιοποιώντας τους φυσικούς πόρους της περιοχής μας που χρόνια τώρα απαξιώνονται μέρα με τη μέρα

3ος Να δημιουργήσουμε τις συνθήκες για σύγχρονα σχολεία ανοιχτά στην κοινωνία βελτιώνοντας τις υποδομές και υλοποιώντας προγράμματα που αφορούν στο περιβάλλον , στον πολιτισμό, στην αποδοχή της διαφορετικότητας , να αναπτύξουμε δραστηριότητες στον τομέα του πολιτισμού και του αθλητισμού προσανατολισμένες έξω απ΄ τα στενά σύνορα του Δήμου μας.

4ος Να ασκήσουμε διοίκηση με κέντρο τον άνθρωπο, δημιουργώντας μια κοινωνία αλληλεγγύης, με σοβαρές και υπεύθυνες υπηρεσίες για το παιδί, την 3η Ηλικία, τις Ευπαθείς κοινωνικές ομάδες


5ος Να προστατέψουμε το περιβάλλον, να κάνουμε το δήμο μας όμορφο και λειτουργικό

Δεν έχουμε αποκλίνει από τους στόχους μας, αντίθετα εργαζόμαστε με μεθοδικότητα, με στρατηγικό σχεδιασμό βάζοντας τον πήχη ψηλά, γιατί θέλουμε να πετύχουμε, θέλουμε να δούμε το όραμα μας να παίρνει σάρκα και οστά. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι αυτά για τα οποία δεσμευτήκαμε τότε, σήμερα είναι σε μεγάλο βαθμό πραγματικότητα. Όμως έχουμε ακόμη δουλειά για να γίνουν κι άλλα για τα οποία δεσμευτήκαμε, γι’ αυτό και συνεχίζουμε ακούραστα

2) Οικονομική κατάσταση του Δήμου. Τι παραλάβατε και πως είναι σήμερα η κατάσταση.

Βρήκαμε ένα δήμο καταχρεωμένο με ένα έλλειμμα συνεχώς αυξανόμενο με δανειακές υποχρεώσεις που έφταναν το 1,4 εκ. ευρώ , με υποχρεώσεις προς προμηθευτές που ξεπερνούσαν το 1,1 εκ. ευρώ - το 50% των οποίων δημιουργήθηκαν στο τελευταίο εξάμηνο του 2006 δηλαδή κατά την προεκλογική περίοδο και μέσα σε 3 χρόνια καταφέραμε χωρίς δανεισμό, μέσα από αιματηρές οικονομίες και εξορθολογισμό των δαπανών, να ξεχρεώσουμε το 70% των χρεών προς τρίτους ( προμηθευτές κ.λ.π. ) ενώ είμαστε για πρώτη φορά συνεπείς στις δανειακές μας υποχρεώσεις , αποφεύγοντας μ΄ αυτό τον τρόπο πρόσθετους τόκους. Χρέη που δεν αφορούσαν την δική μας θητεία αλλά την προηγούμενη. Αντίστοιχη ήταν η εικόνα και σε Νομικά Πρόσωπα του Δήμου όπως π.χ. η ΔΕΚΟΠΑ με υποχρεώσεις που ξεπερνούσαν τις 250.000 € ή το Ξενοδοχείο ΓΕΡΑΚΙΝΑ με υποχρεώσεις πάνω από 400.000 €.

Εύκολα, κανείς καταλαβαίνει ότι υπήρξε μεγάλη προσπάθεια για την εξυγίανση των οικονομικών του Δήμου μας. Η προσεκτική οικονομική πολιτική που ασκούμε με κύριους στόχους την αναδιάταξη και αναδιοργάνωση της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου, την είσπραξη οφειλών παρελθόντων οικονομικών ετών και την αποτελεσματική αντιμετώπιση της υφιστάμενης κατάστασης, έδωσε σημαντικά αποτελέσματα μέχρι σήμερα: βελτίωσε την οικονομική θέση του Δήμου και συνέβαλλε στο να κερδιθεί η χαμένη αξιοπιστία μας απέναντι στους πολίτες αλλά και στους ελεγκτικούς μηχανισμούς .

Δεν επιλέξαμε τον εύκολο δρόμο του δανεισμού, μεταφέροντας το πρόβλημα στα επόμενα χρόνια, δεν κλείσαμε τα μάτια στις παθογένειες, γιατί το οικοδόμημα δεν μπορεί να αντέξει άλλους ανέμους και γιατί η κάθε πολιτική πρέπει να στηρίζεται σε γερά θεμέλια.

3) Σκάνδαλο με τις αποδείξεις ύδρευσης. Ενημερώστε τον κόσμο που βρίσκεται το θέμα και πως ξεκίνησε.

Το θέμα των ανείσπρακτων οφειλών από τέλη ύδρευσης – αποχέτευσης, που η δική μας Δημοτική αρχή έφερε στην επιφάνεια, ήταν μια επίπονη διαδικασία που είχε σαν αποτέλεσμα αρκετοί συμπολίτες μας να ταλαιπωρηθούν, άλλωστε χωρίς τη συνδρομή τους δεν θα μπορούσε να υπάρξει διασταύρωση των στοιχείων, ζητήσαμε συγνώμη για αυτό αλλά ήταν ο μόνος τρόπος για να διαπιστώσουμε και να βεβαιώσουμε με αξιοπιστία το έλλειμμα που υπήρχε στα ταμεία από τις ανείσπρακτες οφειλές ύδρευσης αποχέτευσης, χωρίς να αδικήσουμε κανέναν, βρίσκεται εδώ και καιρό στα χέρια της Ελληνικής δικαιοσύνης. Πιστεύω ότι μετά την διαδικασία της ολοκλήρωσης του ελέγχου από την αρμόδια οικονομική ελέγκτρια η ελληνική δικαιοσύνη θα ακολουθήσει τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο. Η δική μας παρέμβαση σταματά εδώ, φέραμε το ζήτημα εν γνώσει των συμπολιτών μας, τώρα το λόγο έχουν τα αρμόδια θεσμικά όργανα της πολιτείας στα οποία κάθε νομοταγής πολίτης έχει και οφείλει να έχει εμπιστοσύνη.

4) Θερμά: οι εγκαταστάσεις των λουτρών είναι εγκαταλελειμμένες. Γιατί δεν μπορεί να γίνει η Νιγρίτα Σιδηρόκαστρο ή Άγγιστρο;

Γνωρίζουν οι συμπολίτες μας ότι η Δημοτική αρχή και εγώ προσωπικά καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για την αξιοποίηση του γεωθερμικού πεδίου και των φυσικών πόρων προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης. Τα ιαματικά λουτρά Θερμών είναι κυρίως υπόθεση του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, ενώ όπως είναι γνωστό στην περιοχή εμπλέκονται και η Εταιρεία Τουριστικής Αξιοποίησης Ακινήτων. Έχω κάνει επανειλημμένα συναντήσεις με τα γραφεία των τριών προηγούμενων Υπουργών Τουριστικής Ανάπτυξης προκειμένου να βρεθεί μια λύση για την αξιοποίηση τους ενώ ήδη έχουμε εγγράφως ενημερώσει και τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού. Θα ήθελα σ’ αυτό το σημείο να τονίσω ότι η ανταπόκριση της πολιτείας δεν ήταν άμεση, δεν ήταν αυτή που περιμέναμε για αυτό και το θέμα έμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα να χρονίζει χωρίς λύση. Εμείς θα επιμείνουμε και θα ευελπιστώντας ότι το πολυδαίδαλο κράτος θα λειτουργήσει έστω και την ύστατη στιγμή, θα εκδώσει τις απαραίτητες υπουργικές αποφάσεις που απαιτούνται προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για επενδύσεις στην περιοχή. Η υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας με το όμιλο ΙΤΑ το προσεχές διάστημα, για την δημιουργία μιας σύγχρονης θερμοκηπιακής μονάδας με χρήση γεωθερμικής ενέργειας στην περιοχή, που θα δώσει εργασία σε πάνω από 50 συμπολίτες μας είναι μια επενδυτική προσπάθεια που εμείς επιδιώξαμε προκειμένου να προσελκύσουμε κι άλλους επενδυτές με στόχο την ανάπτυξη και την τόνωση της απασχόλησης.

5) Ποια είναι η κατάσταση με το ξενοδοχείο Γερακίνα;

Όταν αναλάβαμε τη διοίκηση του Δήμου την 1/01/2007 η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ «ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΓΕΡΑΚΙΝΑ» , είχε χρέη που ανέρχονταν στο ποσό των 465.00,00 € και αφορούσαν οφειλές σε Δημόσιο και ΙΚΑ και σε προμηθευτές .Προσπαθήσαμε να το εξυγιάνουμε και μετά από έρευνα διαπιστώσαμε ότι προκειμένου να καταστεί ανταγωνιστική η συγκεκριμένη Δημοτική επιχείρηση έπρεπε να προβούμε σε αναβάθμιση και αναπαλαίωση του κτιρίου μέσω του αναπτυξιακού νόμου, για αυτό και προχωρήσαμε στην εκπόνηση μελέτης. Όμως η ήδη υπερχρεωμένη επιχείρηση αδυνατούσε να καλύψει σε ένα επιδοτούμενο εγχείρημα ακόμη και την ιδία συμμετοχή του 25% του συνολικού προϋπολογισμού που θα απαιτούνταν, ενός προϋπολογισμού που θα άγγιζε τα 2.000.000€ και ο επενδυτικός νόμος επιδοτούσε το 50%. Κρίναμε φρόνιμο να μην επιβαρύνουμε τους δημότες με νέο δανεισμό και προχωρήσαμε σε ανοιχτές διαδικασίες είτε εκχώρησης του management σε ιδιώτες επενδυτές είτε σε μίσθωση.

Μετά από δημόσια πρόσκληση το ξενοδοχείο Γερακίνα εκμισθώθηκε σε ιδιωτική εταιρεία που έκαμε την καλύτερη δυνατή προσφορά σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού. Η εν λόγω εταιρεία ανέλαβε και την σταδιακή εξόφληση μέρους των χρεών του ξενοδοχείου που αφορούσαν παρελθόντα έτη σύμφωνα με τους όρους της εκμίσθωσης, το δε προσωπικό του ξενοδοχείου με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου μεταφέρεται και θα τοποθετηθεί αναλόγως προσόντων σε θέσεις του ΟΤΑ και των νομικών προσώπων του. Αξίζει να σημειωθεί ότι με δική μας εργασία και μέριμνα παραδόθηκε στην ιδιωτική εταιρεία που ανέλαβε να νοικιάσει το ξενοδοχείο ολοκληρωμένη αρχιτεκτονική μελέτη αναμόρφωσης και αναβάθμισης του οικήματος προκειμένου να ενταχθεί προς συγχρηματοδότηση στα πλαίσια του επενδυτικού νόμου. Επιλέξαμε μια καθαρή συμφέρουσα και βιώσιμη λύση απαλλάσσοντας τους συνδημότες μας από τα βάρη μιας ζημιογόνας και σπάταλης τόσα χρόνια δημοτικής ξενοδοχειακής μονάδας, δείχνοντας ταυτόχρονα κοινωνική ευαισθησία όσο αφορά την αποκατάσταση των εργαζομένων σ’ αυτήν.

6) Ποια είναι τα σχέδιά σας για την κεντρική πλατεία της Νιγρίτας;

Σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης προχωρήσαμε από το 2007 σε μια ολοκληρωμένη έρευνα αναμόρφωσης και ανάπλασης του κέντρου της πόλης. Ταυτόχρονα ανεξάρτητοι μελετητές συνέταξαν κυκλοφοριακή – χωροταξική μελέτη. Τα αποτελέσματα αυτών των ερευνών τα θέσαμε σε δημόσια διαβούλευση στους πολίτες προκειμένου να λάβουμε τις δικές τους προτάσεις και παρατηρήσεις. Κατόπιν εισηγηθήκαμε μια ολοκληρωμένη λύση στο δημοτικό συμβούλιο η οποία προέβλεπε το οριστικό κλείσιμο και την πεζοδρόμηση του Κέντρου της Νιγρίτας μαζί με πλήθος κυκλοφοριακών παρεμβάσεων και την δημιουργία χώρων στάθμευσης, προκειμένου να παραδώσουμε ένα ανοιχτό στους πεζούς συμπολίτες μας κέντρο- σημείο αναφοράς της πόλης. Η πρόταση μας αυτή που είναι λειτουργική και βιώσιμη και συμβάλλει στην πραγματική τόνωση της αγοράς και της κίνησης των πολιτών στο κέντρο, προσέκρουσε σε μικροπολιτικές δικαιολογίες, μικροπολιτικά και πελατειακά συμφέροντα, σε παρωχημένες καθεστωτικές νοοτροπίες και δεν μπόρεσε να λάβει την πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο αν και ήρθε ως θέμα στην ημερήσια διάταξη τρεις συνεχόμενες φορές. Θα ήθελα όμως να διαβεβαιώσω τους συμπολίτες μας ότι η πεζοδρόμηση του κέντρου της πόλης ήταν και είναι για μένα δέσμευση και γνωρίζω πως είναι λαϊκή απαίτηση της συντριπτικής πλειοψηφίας των συνδημοτών μας για τούτο και δεν εγκαταλείπουμε τον αγώνα για μια όμορφη ανοιχτή πόλη με καλαίσθητο μητροπολιτικό κέντρο σημείο αναφοράς για όλη τη Βισαλτία. Πρέπει να μπει μια τάξη στην σημερινή αναρχία και στο χάος που επικρατεί τις ώρες αιχμής στο κέντρο της πόλης. Ο Δήμος Νιγρίτας μη διαθέτοντας δημοτική Αστυνομία αδυνατεί να το πράξει μόνος του για αυτό και απαιτούνται γενναίες αποφάσεις αναμόρφωσης και ανάπλασης, άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι η Νιγρίτα με βάσει το σχέδιο του Καποδίστρια ΙΙ πρόκειται να αποτελέσει την έδρα ενός διευρυμένου Δήμου με πάνω από 26.000 κ. πληθυσμό.

Παρ΄ όλες τις δυσκολίες όμως και τις παρωχημένες νοοτροπίες που συναντήσαμε, προχωράμε και ήδη έχει δημοπρατηθεί και θα αρχίσει να εφαρμόζεται το μεγαλύτερο τμήμα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που αφορά στο σύνολο της πόλης της Νιγρίτας και θα συμβάλλει στην αναδιοργάνωση του δημόσιου χώρου συμβάλλοντας στη διευκόλυνση της ροής των αυτοκινήτων αλλά και της ασφαλούς κίνησης των πεζών.

7.Η Νιγρίτα μπορεί να είναι ο τόπος κατοικίας πολλών νέων ατόμων που εργάζονται καθημερινά σε άλλο τόπο, ακόμα και στη Θεσσαλονίκη αρκεί να πραγματοποιηθούν κάποιες οδικές υποδομές, όπως ο δρόμος Νιγρίτας Σοχού (κάθετος άξονας στην Εγνατία Οδό, στον κόμβο Ασκού) ή ο περιφερειακός δρόμος Νιγρίτας Στρυμονικού. Υπάρχει η σκέψη για κάτι τέτοιο;

Δεν αρκεί να υπάρχει η σκέψη μόνο από εμάς αλλά και από άλλους, είμαστε ένας μικρός Δήμος και τα περιθώρια διεκδίκησης τέτοιων μεγάλων έργων από την πλευρά μας είναι περιορισμένα. Παρ’ όλα αυτά θα ήθελα να σημειώσω ότι σε ότι αφορά τον Ο.Α Νιγρίτας – Σοχού, από τις αρχές του 2007 η ίδια έχω καταθέσει υπόμνημα στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Σερρών ώστε να το συμπεριλάβει στις προτάσεις της για χρηματοδότηση μέσω του Κ.Π.Σ. ,ενώ έχω συμπεριλάβει το θέμα σε όλες τις δημόσιες τοποθετήσεις μου σε δημόσιες διαβουλεύσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια παρουσία της ηγεσίας της Νομαρχίας, των βουλευτών του Νομού και άλλων παραγόντων. Μαζί με το Δήμαρχο Σοχού κ. Φάνη Παππά επισκεφθήκαμε τόσο τον τότε Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Τσιότρα, όσο και τον τότε αρμόδιο Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά και τους θέσαμε τους λόγους αλλά και την σκοπιμότητα κατασκευής αυτού του οδικού άξονα. Δεν είχαμε θετική ανταπόκριση και τούτο γιατί τόσο η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας όσο και το συναρμόδιο Υπουργείο είχαν ιεραρχήσει διαφορετικά τις προτεραιότητες τους. Ήδη έχουμε ενημερώσει εγγράφως και τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Δημοσίων έργων και Υποδομών κ.κ. υπουργούς Ρέππα και Μαγκριώτη, ενώ έχουμε ζητήσει και συνάντηση για το ίδιο θέμα.

Την ίδια τακτική ακολουθήσαμε και για τον οδικό άξονα Νιγρίτας Στρυμωνικού, η κατασκευή του οποίου θεωρείται άμεσης προτεραιότητας για όλη τη Βισαλτία, διότι η σύνδεση του με τον κάθετο άξονα της Εγνατίας μειώνει, σχεδόν μηδενίζει, την χρονοαπόσταση από τη Θεσσαλονίκη. Συμβάλλαμε στην ωρίμανση της μελέτης χρηματοδοτώντας από τους τακτικούς πόρους του Δήμου μελέτες που θα καθιστούσαν το έργο ώριμο προς υποβολή στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, από εκεί και πέρα όμως η υποβολή και ένταξη του έργου είναι ευθύνη της Νομαρχίας ως εν δυνάμει τελικού δικαιούχου του έργου.

Για μας συνεχίζει να αποτελεί προτεραιότητα διότι δεν είναι ένα απλό έργο υποδομής, ένας ακόμη δρόμος, είναι ένα αναπτυξιακό έργο που θα καταστήσει την περιοχή μας ελκυστικότερη και σε επίπεδο διαβίωσης αλλά και επενδύσεων. Δεν θέλω να μπω σε μια υποσχεσιολογία όπως κατά καιρούς έχουν κάνει και βουλευτές μας χωρίς αποτέλεσμα και χωρίς αντίκρισμα. Για την διεκδίκηση ενός τέτοιου έργου χρειάζεται να βρούμε περισσότερους και ουσιαστικούς συμμάχους.

  1. Φάκελος Φυλακές: Πότε θα λειτουργήσουν και τελικώς θα υπάρξει πρόνοια (μοριοδότηση} για τους κατοίκους του Δήμου Νιγρίτας;

Στις 23 Νοεμβρίου συναντήθηκα με τον αρμόδιο υφυπουργό Δικαιοσύνης κ. Κατσιφάρα, στόχος της νέας κυβέρνησης είναι να ολοκληρωθεί το έργο στο τέλος του 1ου τριμήνου του 2010. Τον ενημέρωσα ότι η μοριοδότηση της εντοπιότητας στις επικείμενες προσλήψεις προσωπικού στο σωφρονιστικό κατάστημα αποτελεί ζήτημα μείζονος σημασίας για τη δημοτική αρχή και την τοπική κοινωνία η οποία αναμένει να τηρηθούν και εμπράκτως οι υποσχέσεις και οι δεσμεύσεις των αρμόδιων υπουργών τόσο των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ όσο και της Ν.Δ. Η πριμοδότηση της εντοπιότητας αποτελεί το ελάχιστο αντισταθμιστικό όφελος προς τους κατοίκους και σε κάθε περίπτωση διαβεβαίωσα τον αρμόδιο υφυπουργό ότι ο Δήμος Νιγρίτας δεν πρόκειται να ανεχθεί το άνοιγμα των φυλακών χωρίς την τήρηση των υποσχέσεων.

  1. Ανεξαρτητοποιήσεις δημοτικών συμβούλων του συνδυασμού σας. Που οφείλεται αυτό το φαινόμενο;

Κάθε δημοτικός σύμβουλος που εισέρχεται σε μια δημοτική παράταξη και ενστερνίζεται τις προγραμματικές δηλώσεις αυτής της παράταξης αλλά και το όραμα του αρχηγού της, οφείλει να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, παραμερίζοντας τους προσωπικούς του εγωισμούς και τις όποιες προσωπικές φιλοδοξίες . Στην περίπτωση που διαφωνεί και οι δυσκολίες αυτής της διαφωνίας είναι ανυπέρβλητες, δεν οφείλει, έχει υποχρέωση να παραιτείται από την παράταξη και από την θέση του δημοτικού συμβούλου με την οποία τον τίμησαν οι πολίτες δια μέσου της συγκεκριμένης παράταξης. Οποιαδήποτε άλλη ενέργεια είναι στρέβλωση της λαϊκής εντολής και αποτελεί παραχάραξη της βούλησης που εξέφρασαν οι συμπολίτες μας. Η ανεξαρτητοποίηση είναι αδόκιμος όρος, ανεξαρτητοποίηση από τι; Είναι αυτονόητο ότι οι δημοτικοί σύμβουλοι είναι ανεξάρτητοι και ελεύθεροι. Ουδείς πειθαναγκάζεται και πολύ περισσότερο, εξαναγκάζεται

  1. Ποια είναι η γνώμη σας για τον Καποδίστρια ΙΙ;

Έχω εκφράσει και στο παρελθόν την άποψη μου ότι με βρίσκει σύμφωνη μια συνένωση δήμων προς την δημιουργία ενός μεγαλύτερου, ισχυρότερου και περισσότερο διεκδικητικού. Μια συνένωση που σε καμιά περίπτωση δεν θα αλλοιώσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και δεν θα ομογενοποιήσει την πολυποικιλότητα και ιδιαιτερότητα των χωριών μας και των οικισμών μας. Μια συνένωση που δεν θα είναι μια απλή γεωγραφική συρραφή αλλά θα συνεκτιμηθούν όλοι εκείνοι οι γεωπολιτικοί, κοινωνικοί, πολιτισμικοί και οικονομικοί παράγοντες που θα συνθέσουν ένα δυναμικό οργανισμό δυνατό για την επίλυση των προβλημάτων των ανθρώπων της περιφέρειας, αλλά και υπολογίσιμο στην κεντρική εξουσία. Απαιτείται προσοχή, μελέτη και έρευνα, στον τρόπο με τον οποίο θα εφαρμοσθεί η διοικητική μεταρρύθμιση, ώστε οι όποιες αδικίες δημιουργηθούν να είναι ελάχιστες και να μπορούν να επανορθωθούν, αλλά το κυριότερο να μην συνοδευτεί ο Καποδίστριας ΙΙ με την καταγραφή ελλείμματος δημοκρατίας στους ΟΤΑ που θα προκύψουν.

  1. Θα είστε υποψήφια Δήμαρχος στις επόμενες δημοτικές εκλογές;

Σ’ αυτή τη νέα πρόκληση που ανοίγεται με την εφαρμογή της διοικητικής μεταρρύθμισης, πιστεύω ότι υπάρχει ελπίδα και δυνατότητα για την δημιουργία σύγχρονων ισχυρών και ευέλικτων Δήμων, που θα σχεδιάζουν και θα εφαρμόζουν πολιτικές, με επίκεντρο πάντα τον πολίτη και με όπλο την συμμετοχή τους στη λήψη αποφάσεων. Σ’ αυτή τη νέα διαδρομή που ξανοίγεται μπροστά μας και που φέρνει το καινούργιο, δημιουργώντας εύλογα και ανησυχίες, αλλά και φόβους, δεν μπορώ παρά να είμαι παρούσα. Για να απαντήσω και ευθέως στην ερώτηση σας, ναι στις δημοτικές εκλογές του 2010 θα είμαι εκ νέου υποψήφια για το δημαρχιακό αξίωμα.

12.Στα τρία χρόνια της θητείας σας ποια έργα έχει να επιδείξει η δημοτική αρχή;

Τα τρία χρόνια που πέρασαν ο Δήμος έχει καταστεί ένας από τους πιο σύγχρονους και ανταγωνιστικούς Δήμους του Νομού και όχι μόνο : συγκαταλέγεται στους τρεις δήμους του Νομού που από το 2008 έχει πιστοποιηθεί κατά το πρότυπο ISO 9001 που διασφαλίζει του μηχανισμούς ελέγχου και εφαρμογής συστήματος ποιότητας και έχει πιστοποιηθεί ως προς τη διαχειριστική του επάρκεια, προϋπόθεση για την υποβολή προτάσεων προς χρηματοδότηση το πλαίσιο του ΕΣΠΑ.

Παρά την οικονομική δυσπραγία που μαίνονταν στον Δήμο Νιγρίτας όταν παραλάβαμε τη διοίκηση, κατορθώσαμε να κάνουμε ουσιαστικά έργα και συνεχίζουμε. Ενσωματώσαμε τις νέες τεχνολογίες σε όλες τις διοικητικές λειτουργίες, αναπτύξαμε δίκτυο ευρυζωνικών υποδομών εξασφαλίζοντας την on line εξυπηρέτηση των δημοτών από κάθε δημοτικό διαμέρισμα, εξασφαλίζοντας υψηλές ταχύτητες πρόσβασης στο internet στα σχολεία της Α΄θμιας και Β΄θμίας εκπαίδευσης του Δήμου μας και παρέχοντας τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στο internet για τους πολίτες, με μεγάλο ποσοστό κάλυψης στο σύνολο του Δήμου και συνεχίζουμε μέχρι να καλύψουμε και το τελευταίο σπίτι.

Είμαστε απ τους πρώτους Δήμους που ολοκληρώσαμε όλες τις διαδικασίες εναρμόνισης των δημοτικών επιχειρήσεων και των Νομικών προσώπων του Δήμου στο νέο καθεστώς που προβλεπόταν από τον Κώδικα Δήμων Και Κοινοτήτων με αποτέλεσμα να δημιουργήσουμε οικονομίες κλίμακας αλλά και αποκαταστήσουμε αδικίες χρόνων που αφορούσαν στους απασχολούμενους σε Δημοτικές επιχειρήσεις.

Δημιουργήσαμε τη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης η οποία οργανώθηκε με τις πλέον σύγχρονες διαδικασίες management με στόχο να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες και να συμβάλλει στη εφαρμογή διαδικασιών για την ορθολογικότερη διαχείριση των υδάτινων πόρων. Στο πλαίσιο αυτό οργάνωσε για 1η φορά τον φάκελο υδρευτικής κατάστασης του Δήμου ο οποίος αξιολογήθηκε από την αρμόδια διεύθυνση υδάτινων πόρων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ πέτυχε, υποβάλλοντας ώριμη πρόταση, τη χρηματοδότηση έργου ύψους 900.000 € από το Ε.Π. ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας (Σεπτέμβριος 2009) που αφορά στην εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος τηλε-ελέγχου για την παρακολούθηση του δικτύου ύδρευσης αλλά και ποιοτικών χαρακτηριστικών του πόσιμου νερού.

Επιπλέον ολοκληρώθηκε η μελέτη για την κατασκευή φράγματος στη θέση Γκουλιαμαράκα, έργο ύψους 400.000 € το οποίο εντάχθηκε τον Νοέμβριο του 2007 στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας, μελέτη που μας δίνει τη δυνατότητα να υποβάλλουμε πρόταση για χρηματοδότηση έργου κατασκευής φράγματος το οποίο μπορεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση μελλοντικών προβλημάτων που αφορούν στην ποιότητα και την ποσότητα του πόσιμου νερού το οποίο αντλείται από το υπόγειο υδροφόρο ορίζοντα, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει επιβαρυνθεί ιδιαίτερα. Ολοκληρώθηκαν τα έργα από το πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ για την Τοπική Αυτοδιοίκηση που αφορούσαν : αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης Τερπνής, αντικατάσταση μικρού τμήματος του δικτύου ύδρευσης της Νιγρίτας, έχει ξεκινήσει η Α΄ φάση του έργου ΅Κατασκευή αποχετευτικού δικτύου στο Δ.Δ. Φλαμπούρου΅ και βρίσκεται σε διαδικασίες δημοπράτησης η Β΄φάση.

Επιπλέον μέσω των τακτικών πόρων, αντικαταστάθηκε τμήμα του Δικτύου ύδρευσης Δ.Δ. Φλαμπούρου, κατασκευάστηκαν δύο αγωγοί μεταφοράς πόσιμου νερού για την εξυπηρέτηση των Δ.Δ. Θερμών και Φλαμπούρου, πραγματοποιήθηκε καθαρισμός του δικτύου αποχέτευσης του Δ.Δ. Ανθής, έγιναν αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις με την κατασκευή νέων φρεατίων όμβριων υδάτων και έγιναν μια σειρά μικρών έργων που είχαν στόχο τη συντήρηση και την αποκατάσταση χρόνιων προβλημάτων στα δίκτυα ύδρευσης, άρδευσης και αποχέτευσης. Επίσης, στην κατεύθυνση να δώσουμε οριστικές λύσεις στην επεξεργασία των λυμάτων καθώς και στη βελτίωση των υφιστάμενων δικτύων προχωρήσαμε σε αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και έχουμε ξεκινήσει ένα δύσκολο αγώνα για να εντάξουμε το Δήμο μας στις επιλέξιμες περιοχές για τη χρηματοδότηση έργων αποχέτευσης. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι δυστυχώς βρισκόμασταν εκτός των επιλέξιμων περιοχών διότι οι οικισμοί άνω των 2500 κατοίκων είχαν χρηματοδοτηθεί για αντίστοιχα έργα στο Α΄και Β΄ΚΠΣ , όπως και η Νιγρίτα άλλωστε για την κατασκευή Μονάδας Βιολογικού Καθαρισμού, μιας μονάδας όμως ημιτελούς με πολλά προβλήματα που τις καθιστά ανενεργή. Στο πλαίσιο αυτό ζητήσαμε και ήδη έγινε αυτοψία από την αρμόδια επιτροπή του ΥΠΕΧΩΔΕ ώστε να καταστούμε επιλέξιμη προς χρηματοδότηση .

Συνεπείς για τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις δεν προβήκαμε στην αύξηση των τελών ύδρευσης, άρδευσης, αποχέτευσης ενώ προχωρήσαμε από το 2009 στην κλιμακωτή χρέωση της κατανάλωσης του νερού με στόχο να ευαισθητοποιήσουμε τους πολίτες στην ορθολογική χρήση της ποσότητας του νερού. Συγχρόνως μειώσαμε από 1/1/2008 κατά 50% τα δημοτικά τέλη και τα τέλη ύδρευσης - αποχέτευσης σε όλες τις πολύτεκνες οικογένειες και τα Ατομα με πηρία, μέτρα που βασίσθηκαν σε μια δίκαια, μαχητική και αξιοκρατική οικονομική πολιτική.

Αναβαθμίσαμε με μικρό κόστος τους διοικητικούς χώρους, μετά από πολλά χρόνια ο Δήμος μας απέκτησε μια αξιοπρεπή αίθουσα δημοτικού συμβουλίου και διοργάνωσης εκδηλώσεων που φέρει το όνομα του αείμνηστου Σάκη Κασιακόγια.

Ανακαινίστηκε με χρηματοδότηση του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης, το ισόγειο του Ιωαννείου όπου στεγάστηκε η ΔΕΥΑΝ, ενώ μετά από πολλά χρόνια, σχεδόν δύο δεκαετίες, λειτούργησε η Δημοτική Βιβλιοθήκη, η οποία στεγάστηκε στο 2ο όροφο του Ιωάννειου, με σύγχρονο τρόπο και με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, οι οποίες έδωσαν τη δυνατότητα να γίνει καταγραφή των τίτλων ενώ η διαχείριση τους και η παρακολούθηση του δανεισμού γίνεται ηλεκτρονικά μέσω ειδικού λογισμικού που χρησιμοποιούν όλες οι δημόσιες βιβλιοθήκες.

Στην ίδια λογική, η Φιλαρμονική Νιγρίτας, μετεγκαταστάθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού και Νεολαίας ΅ΚΑΠΝΟΜΑΓΑΖΟ΅ , και αγοράστηκαν νέα όργανα.

Στον τομέα του πολιτισμού το έργο που έχει να επιδείξουμε επί θητείας μας είναι σημαντικό, διεκδικήσαμε σε συνεργασία με φορείς της περιοχής την ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου της Τερπνής και προχωρήσαμε στις απαλλοτριώσεις των εκτάσεων που απαιτούνται για την υλοποίηση παρεμβάσεων στον αρχαιολογικό χώρο, υποχρέωση του Υπουργείου Πολιτισμού που αναλάβαμε εμείς στην κατεύθυνση της επίλυσης ενός χρόνιου προβλήματος που καθιστούσε το όλο θέμα στάσιμο. Πέρα του θεσμού των ΓΕΡΑΚΙΝΕΙΩΝ, που προσπαθήσαμε να αναβαθμίσουμε και να το συνδυάσουμε με παράλληλες δράσεις που αναφέρονται σε σύγχρονους προβληματισμούς της παγκόσμιας κοινότητας για το περιβάλλον, την ισότιμη πρόσβαση των Ευπαθών Κοινωνικά Ομάδων στην κοινωνία κ.ά , μια σειρά μουσικών εκδηλώσεων πραγματοποιήθηκαν σε νέους χώρους ( π.χ. αυλή Ιωάννειου , 1ου Δημοτικού σχολείου), όπως η μουσική παράσταση του Λ.Αερόπουλου αφιέρωμα στα 100 χρόνια από τη Γέννηση του Γιάννη Ρίτσου, ή η παρουσίαση από τη Βασιλική Νευροκοπλή και το συγκρότημα ΅εν χορδές΅ του παιδικού βιβλίου ΅Μουσικό Παραμύθι΅. Επιπρόσθετα διοργανώθηκαν πολλές βιβλιοπαρουσιάσεις, ημερίδες, εκθέσεις όπως αυτή που φιλοξενείται αυτές τις μέρες στον 1ο όροφο του Ιωάννειου με τίτλο ΅Εθιμικές Λατρευτικές εκδηλώσεις στον κύκλο του Χρόνου΅, αποτέλεσμα της συνεργασίας μας με το Ελληνικό Κέντρο Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών και πολλές άλλες εκδηλώσεις τέχνης και πολιτισμού με αποκορύφωμα βέβαια τη συμμετοχή μιας πολυπληθούς ομάδας 75 ατόμων από την Νιγρίτα στο Διεθνές Φεστιβάλ Παραδοσιακών Παιχνιδιών Δρόμου που διοργανώθηκε το Σεπτέμβριο του 2009 στη Verona της Ιταλίας, όπου ο Δήμος μας είχε την ευκαιρία ως πρεσβευτής της χώρας μας να παρουσιάσει ένα σπονδυλωτό πρόγραμμα με αναφορά στον Ελληνικό Λαϊκό πολιτισμό.

Στον τομέα του Αθλητισμού, βελτιώσαμε τις αθλητικές εγκαταστάσεις, με την ανακατασκευή δύο γηπέδων μπάσκετ, ενός γηπέδου βόλεϊ, ενός γηπέδου τένις, ενός γηπέδου beach volley, πετύχαμε την χρηματοδότηση από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (Νοέμβριος 2008) της κατασκευής ξύλινου δαπέδου ( παρκέ) στο κλειστό γυμναστήριο έργο ύψους 77500 €, το οποίο ολοκληρώθηκε και δόθηκε προς χρήση, ολοκληρώσαμε την κατασκευή των αποδυτηρίων στα Δ.Δ. Ανθής και Φλαμπούρου. Επιπρόσθετα κατασκευάστηκε μεταλλική κερκίδα ελαφριάς κατασκευής στο γήπεδο της Τερπνής και τοποθετήθηκε φωτισμός επαρκείς για νυχτερινές προπονήσεις, ενώ συντάχθηκε μελέτη κατασκευής και ολοκληρώθηκαν τις προηγούμενες ημέρες οι διαδικασίες δημοπράτησης για την κατασκευή στεγάστρου στην κερκίδα του Δημοτικού Σταδίου Νιγρίτας, ένα όνειρο δεκαετιών που σε λίγους μήνες θα είναι πραγματικότητα. Εξετάζονται οι δυνατότητες για την επέκταση του Αθλητικού κέντρου και την κατασκευή ενός δεύτερου βοηθητικού γηπέδου, ενός γηπέδου 5Χ5 και ενός γηπέδου ρίψεων. Σ’ αυτό το σημείο πρέπει θερμά να ευχαριστήσω τον συνεργάτη μου πρόεδρο του Αθλητικού Κέντρου Δήμου Νιγρίτας,τον κ. Κλεάνθη Βαλταδώρο, έναν πραγματικά ακούραστο εργάτη στο κοινό μας όραμα, την αθλητική αναγέννηση της Νιγρίτας, που είχα την τύχη να έχω κοντά μου συνοδοιπόρο και αρωγό, σ’ αυτή τη δύσκολη προσπάθεια μας να δημιουργήσουμε σύγχρονες υποδομές που θα αποτελέσουν υγιή διέξοδο για την νεολαία και τους συμπολίτες μας, καθώς και τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Δημοτικού Αθλητικού Κέντρου.

Στον τομέα των σχολικών υποδομών, αντικαταστάθηκε η στέγη του διατηρητέου 1ου δημοτικού σχολείου Νιγρίτας και διαμορφώθηκε ο αύλειος χώρος με χρηματοδότηση του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης συνολικής δαπάνης 50000 € , ενώ μέσω των τακτικών πόρων ολοκληρώθηκε μελέτη για την κατασκευή αίθουσας πολλαπλών χρήσεων στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Νιγρϊτας, κατασκευάστηκαν νέα wc στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Νιγρίτας δαπάνης 75000 €, αντικαταστάθηκαν τα κουφώματα στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Νιγρίτας και στο Δημοτικό Σχολείο Τερπνής δαπάνης 32000 € , κατασκευάστηκε περίφραξη και διαμορφώθηκε ο αύλειος χώρος του 1ου Νηπιαγωγείου Νιγρίτας, ολοκληρώθηκε η διαμόρφωση του αύλειου χώρου στο 3ο Δημοτικό σχολείο δαπάνης 88000 €, ολοκληρώνεται η μελέτη κατασκευής προσθήκης εργαστηρίων στο ΕΠΑΛ Νιγρίτας, ενώ διεκδικήσαμε και πετύχαμε από το Υπουργείο παιδείας την έγκριση κατασκευής νέου 2θέσιου ολοήμερου νηπιαγωγείου και έχουν περατωθεί όλες οι διαδικασίες χαρακτηρισμού και σύντομα θα ξεκινήσει η κατασκευή του σε Δημοτική έκταση στην οδό Μητροπόλεως.

Στη δέσμευση μας για ασφαλείς και σύγχρονες παιδικές χαρές για τα παιδιά μας προχωρήσαμε στην πλήρη αναμόρφωση και ανακατασκευή των παιδικών χαρών στο Δημοτικό πάρκο Νιγρίτας, στον Άγιο Αθανάσιο και στο Φλάμπουρο ενώ έχουμε ολοκληρώσει μελέτες για τις ανάπλαση των παιδικών χαρών στην Τερπνή, την Καλλιθέα και στον αύλειο χώρο του Γυμνασίου – Λυκείου Νιγρίτας.

Για πρώτη φορά διαμορφώθηκε μια ολοκληρωμένη πρόταση για την αστική ανάπλαση του κέντρου της Νιγρίτας, αποτέλεσμα συνεργασίας με το τμήμα Αρχιτεκτονικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία στηρίχθηκε στην ολοκληρωμένη μελέτη για την κυκλοφοριακή οργάνωση της πόλης η οποία έγινε από εξειδικευμένους συγκοινωνιολόγους. Η αλήθεια είναι ότι αν και η πρόταση είχε ευρεία αποδοχή και απέσπασε θετικές κριτικές και από τους Δημοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης και από εκπροσώπους επαγγελματικών φορέων όταν ήρθε η ώρα των αποφάσεων κυριάρχησαν τα μικροσυμφέροντα με αποτέλεσμα να μην λάβει από τη δημοτικό συμβούλιο την πλειοψηφία, η πρόταση μου για εφαρμογή του 3ου σεναρίου της κυκλοφοριακής μελέτης που αφορά στο κλείσιμο της Αθ. Αργυρού από την Κ. Καραμανλή ως την Αγαμέμνονας (Φαρμακείο Ζαπρούδη). Παρ΄ όλα αυτά χωρίς να αποκλίνουμε από την αρχική μας θέση, προχωρήσαμε σε πρόταση για μερική εφαρμογή που επιτέλους έγινε αποδεχτή και σήμερα πλέον έχει δημοπρατηθεί και έχει ανακηρυχθεί ανάδοχη εταιρεία η οποία άμεσα θα ορχήσει την εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που προβλέπονται από την κυκλοφοριακή μελέτη για το σύνολο της πόλης, η οποία περιλαμβάνει κατασκευή κόμβων, διαπλατύνσεις, μονοδρομήσεις με στόχο να δημιουργήσουμε τις συνθήκες για ασφαλή διέλευση των πεζών με ταυτόχρονη διευκόλυνση της ροής της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και κυρίως να αισθητοποιήσουμε τους πολίτες σε θέματα διαχείρισης του δημόσιου χώρου.

Παράλληλα διεκδικούμε τη χρηματοδότηση της αστικής ανάπλασης μέσω του Ε.Π. του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας ή άλλων ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

Στην ίδια κατεύθυνση περιλαμβάνονται έργα που έχουν ήδη υλοποιηθεί όπως η διαμόρφωση με φυσικά υλικά ασφαλούς διάβασης για τους πεζούς επί της οδού Κ. Πολυχρονιάδη – απ¨ τον Άγιο Αθανάσιο έως το Γυμνάσιο Νιγρίτας – ενός δρόμου που χαρακτηρίζεται υψηλής επικινδυνότητας αφού συγκεντρώνει τη μεγαλύτερη κυκλοφορία βαρέων οχημάτων ή η κατασκευή πεζοδρομίου στην είσοδο της πόλης από το ύψος του Γυμνασίου ως το Κλειστό Γυμναστήριο, που επίσης χρησιμοποιείται από παιδιά, αθλητές , μαθητές κ.λ.π. και ο οποίος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε λαμβάνοντας υπόψη τις αρχές σχεδίασης για προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία και τω εμποδιζόμενων ατόμων εν γένει ενώ φωταγωγήθηκε με χρήση αυτόνομων φωτοβολταϊκών πυλώνων, οι οποίοι συμβάλλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας και ταυτόχρονο μειώνουν το ενεργειακό κόστος του Δήμου. Συνεχίζουμε στην ίδια κατεύθυνση με αντίστοιχες παρεμβάσεις στην είσοδο την Νιγρίτας από το τμήμα της Καλλιθέας ως τα στρατόπεδο, με την αποκατάσταση πεζοδρομίων, με τη διαμόρφωση χώρων πάρκινγκ ώστε να δημιουργήσουμε τη βάση για μια ποιο ανθρώπινη πόλη.

Πέραν των παραπάνω προχωρήσαμε από την αρχή της θητείας μας σε ασφαλτοστρώσεις, κατασκευή τσιμεντόδρομων, αποκαταστάσεις οδοποιίας, επέκταση ΦΟΠ, σε κάθε περίπτωση όμως γνωρίζουμε ότι δεν είναι αρκετά και ότι πρέπει να γίνουν σε μεγαλύτερη κλίμακα.

Καταφέραμε να διασώσουμε από βέβαιη απένταξη τα ενταγμένα από το 2005 έργα στην Κ.Π. INTERREG III αφού καμία ενέργεια ή διοικητική πράξη δεν είχε γίνει από την ένταξή τους και μετά, ολοκληρώνοντας α) ένα Δίκτυο πεζοπορικών διαδρομών στο ορεινό όγκο της Νιγρίτας κατά το οποίο τοποθετήθηκαν κιόσκια, παγκάκια, πινακίδες σήμανσης αλλά και περιβαλλοντικές δράσεις με αποδέκτες μαθητές της Α¨βάθμιας και β΄θμιας εκπαίδευσης και β) ένα δίκτυο διανομής γεωθερμικής ενέργειας με σκοπό τη αξιοποίηση των δύο γεωθερμικών πεδίων που είχε εκμισθώσει η ΔΕΚΟΠΑ το 1998 και το 2001 αντίστοιχα. Ταυτόχρονα με συντονισμένες δράσεις δημοσιότητας και με την υλοποίηση ημερίδων στις οποίες συμμετείχαν εκπρόσωποι των αρμόδιων φορέων για τις ΑΠΕ όπως ο Γενικός Γραμματέας ΠΕΧΩΔΕ, ο Γενικός Γραμματέας Επενδύσεων και Ανάπτυξης, εκπρόσωποι του ΙΓΜΕ, του ΚΑΠΕ , της ΡΑΕ, αλλά και ιδιώτες οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε επενδύσεις ΑΠΕ καταφέραμε να κινήσουμε τον κοιμισμένο γίγαντα προκαλώντας επενδύσεις στον πρωτογενή τομέα οι οποίες μπορούν να κάνουν χρήση γεωθερμικής ενέργειας.

Αποτέλεσμα αυτής της δουλειάς ήταν και η απόφαση για την συνεργασία με τον Ομιλο ΙΤΑ με σκοπό την κατασκευή σύγχρονης θερμοκηπιακής μονάδας 100 στρεμμάτων με χρήση γεωθερμικής ενέργειας, η λειτουργία της οποίας δημιουργεί πάνω από 50 θέσεις εργασίας, επένδυση που συμβάλλει στην τοπική ανάπτυξη και στη συγκράτηση του ενεργού πληθυσμού.

Η επίτευξη των παραπάνω δεν ήταν εύκολη, ξεπεράσαμε τους γραφειοκρατικούς σκοπέλους και τη δυσπιστία των αρμόδιων διαχειριστικών αρχών η οποία λόγω της αδράνειας ετών πρότειναν απένταξη των έργων χάρη στις άοκνες ενέργειες των συνεργατών μου, σήμερα εργαζόμαστε με το ίδιο πάθος για να καταστήσουμε το έργο λειτουργικό προχωρώντας στην κατασκευή παραγωγικής γεώτρησης και γεώτρησης επανεισαγωγής αλλά και στην λήψη της σχετικής αδειοδότησης ώστε με ορθολογικό τρόπο να διαχειριστούμε το μισθωμένο γεωθερμικό πεδίο.

Θα μπορούσα να αναφερθώ και σε άλλα μικρότερα έργα όμως νομίζω ότι έχω υπερβεί το χώρο και το χρόνο σας. Θέλω τελειώνοντας να αναφερθώ σε πρωτοβουλίες που ανέλαβα και στόχο είχαν την ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής μας : διεκδίκησα με τη συνεργασία και των συναδέλφων μου δημάρχων Βισαλτίας, Στρυμωνικού, Αχινού και Τραγίλου την ένταξη του Δήμου μας και των λοιπών δήμων στις περιοχές παρέμβασης ΟΠΑΑΧ ( Ολοκληρωμένα προγράμματα ανάπτυξης αγροτικού χώρου) εξασφαλίζοντας μ αυτό τον τρόπο τη δυνατότητα ένταξης δημόσιων έργων για την αγροτική ανάπτυξη αλλά και ένταξης ιδιωτικών αγροπεριβαλλοντικών επενδύσεων. Ήταν ένα σημαντικό βήμα, μπορεί τα αποτελέσματα να μη φάνηκαν ακόμη γιατί η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Γεωργίας ανακοίνωσε την αναστολή του προγράμματος με σκοπό των ανασχεδιασμό των άξονων και των μέτρων παρέμβασης, ήταν όμως και παραμένει ο μόνος δρόμος για την υλοποίηση έργων στον αγροτικό τομέα. Χρηματοδοτήσαμε μέρος των μελετών που απαιτούνταν για την ωρίμανση του δρόμου Νιγρίτας – Στρυμωνικού ενώ τόσο όσο ο συγκεκριμένος οδικός άξονας όσο και άξονας Νιγρίτας - Σοχού βρίσκεται υψηλά στην ατζέντα μας σε κάθε συζήτηση με τον δυνητικό τελικό δικαιούχο που είναι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Σερρών όσο και με τους αρμόδιους υπουργούς δημοσίων έργων. Ήμασταν ο πρώτος Δήμος στο Νομό Σερρών που εφάρμοσε πρόγραμμα ανακύκλωσης απορριμμάτων, εφοδιάζοντας το Δήμο μας τους μπλέ κάδους και με το ειδικό απορριμματοφόρο που χρησιμοποιείται για τη συλλογή των ανακυκλώσιμων απορριμμάτων καθώς και πρόγραμμα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών εφοδιάζοντας το Δήμο μας με ειδικό container και με ειδικούς κάδους για τη συλλογή μικροσυσκευών που τοποθετήθηκαν με στόχο την ευαισθητοποίηση σε σχολικές μονάδες και σε δημόσιες υπηρεσίες. Σχεδιάζουμε και ολοκληρώνουμε μελέτες που απαιτούνται για την ένταξη έργων που αφορούν στην αναβάθμιση και ανάπλαση της κοιλάδας του Αγιου Παντελεήμονα, στην κατασκευή αγροτικών δρόμων αλλά και άλλων παρεμβάσεων που αφορούν στην αγροτουριστική ανάπτυξη του δήμου μας. Τέλος αποτέλεσμα της δικής μας επιμονής και των δικών μας παρεμβάσεων ήταν η επιτάχυνση των διαδικασιών για την έναρξη της κατασκευής εργατικών κατοικιών στη Νιγρίτα, ένα έργο που λίμνασε πάνω από μία δεκαετία και επιτέλους ξεκίνησε και σήμερα έχει προχωρήσει σε αρκετό βαθμό.

13. Ποια έργα έχουν δρομολογηθεί ή θα δρομολογηθούν για το νέο και τελευταίο έτος;

Στο 2010 αναμένεται να ολοκληρωθούν έργα που ξεκίνησαν στο 2009 όπως η κατασκευή στέγαστρου στην κερκίδα του Δημοτικού Σταδίου, η εγκατάσταση του συστήματος τηλε-ελέγχου στο δίκτυο ύδρευσης του Δήμου Νιγρίτας και τμήμα του δίκτυου αποχέτευσης του Φλαμπούρου , ενώ αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του νέου νηπιαγωγείου καθώς και οι διαδικασίες ( μελέτη , δημοπράτηση κ.λ.π.) για την κατασκευή ειρηνοδικείου σε οικόπεδο που έχει παραχωρηθεί από το Δήμο.

Στο τεχνικό πρόγραμμα που ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Νιγρίτας περιλαμβάνονται έργα που αφορούν στην ανακαίνιση κτιρίου όπου θα εγκατασταθεί το ΚΑΠΗ Νιγρίτας, κατασκευή πεζοδρομίων και φωταγώγηση με χρήση αυτόνομων φωτοβολταϊκών πάνελ, η ανάπλαση της εισόδου της Τερπνής, η διαμόρφωση χώρων στάθμευσης και έργα ασφαλτόστρωσης που αφορούν στη συντήρηση της οδοποιίας. Βέβαια το τεχνικό πρόγραμμα συντάσσεται σύμφωνα με τους τακτικούς πόρους και όχι με έργα που ενδεχομένως θα ενταχθούν.

Ιδιαίτερη βαρύτητα εντός του 2010 δίνουμε στην ωρίμανση φακέλων και κατά συνέπεια μελετών για την υποβολή προτάσεων και την ένταξη έργων στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ. Έτσι ήδη εργαζόμαστε σ’ αυτή την κατεύθυνση με σκοπό να υποβάλλουμε εντός του Φεβρουαρίου προτάσεις για τη χρηματοδότηση :

§ Κατασκευής αίθουσας πολλαπλών χρήσεων στο 1ο Δημοτικό σχολείο Νιγρίτας

§ Κατασκευή νέου κτιρίου για την εγκατάσταση εργαστηρίων στο ΕΠΑΛ Νιγρίτας

§ Επέκταση του δικτύου αποχέτευσης Φλαμπούρου και κατασκευή Μονάδας Επεξεργασίας Λυμάτων

§ Βελτίωση του δικτύου αποχέτευσης Ανθής και κατασκευή ΜΕΛ

§ Ανάπλαση κέντρου Δ.Δ. Νιγρίτας

§ Κατασκευή αγροτικού δρόμου Τρανός Λάκος – Ε.Ο Ανθή Φλάμπουρου

§ Βελτίωση και αναβάθμιση του δικτύου άρδευσης ( κατασκευή νέων γεωτρήσεων & αγωγοί μεταφοράς νερού ) του Δ.Δ. Τερπνής.

Ταυτόχρονα όπως είπα και προηγούμενα διεκδικούμε την ένταξη της Νιγρίτας και της Τερπνής στις επιλέξιμες περιοχές για χρηματοδότηση έργων αποχέτευσης ώστε να υποβάλλουμε προτάσεις για την βελτίωση του δικτύου αποχέτευσης της Νιγρίτας και Τερπνής, την κατασκευή δικτύου όμβριων υδάτων και την αναβάθμιση της Μονάδας Επεξεργασίας Λυμάτων της Νιγρίτας.

Επίσης, έχουμε υποβάλλει και βρίσκονται σε διαδικασία αξιολόγησης δύο προτάσεις στο πλαίσιο του Interreg 2007-2013 που αφορούν η 1η στην Κατασκευή συμπληρωματικών έργων στο γεωθερμικό πεδίο Νιγρίτας ώστε να καταστεί το δίκτυο διανομής γεωθερμικής ενέργειας που κατασκευάστηκε το 2008 λειτουργικό και η 2η στην αναβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος της κοιλάδας του Αγίου Παντελεήμονα στα Θερμά με στόχο την ανάπτυξη ήπιων μορφών τουριστικών δραστηριοτήτων και μία πρόταση στο πλαίσιο του διακρατικού προγράμματος MED που αφορά στην ανάπτυξη πιλοτικής εφαρμογής για την διαχείριση των αγροχημικών αποβλήτων.

Πιστοί στο πρόγραμμα που εξαγγείλαμε το 2006 συνεχίζουμε να εργαζόμαστε σκληρά για να υλοποιήσουμε το όραμα μας, για να καταστήσουμε τον Δήμο μας ισχυρό, αξιόπιστο, και βιώσιμο, ικανό να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της Νέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Ξέρουμε ότι έχουμε να κάνουμε πολλά ακόμη, είμαστε όμως περήφανοι γιατί τιμήσαμε την εμπιστοσύνη που μας έδειξαν οι συμπολίτες μας και μπορώ με χαρά και ικανοποίηση να ισχυρισθώ ότι πήραμε δύσκολες αποφάσεις, με πολιτικό κόστος γιατί πιστεύω ότι από το πολιτικό μας μέλλον προέχει το συμφέρον των πολιτών και γιατί σε ότι με αφορά έχω δεσμευτεί στον εαυτό μου πρώτα απ΄ όλα και μετά στους συμπολίτες μου ότι θα ασκήσω μια πολιτική δίκαιη , με γνώμονα το συμφέρον των πολλών.