Γράμμα στον “σκεπτόμενο” Βισάλτη PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την ΝΙΚΟΣ ΤΣΟΛΑΚΙΔΗΣ   
Τετάρτη, 24 Νοέμβριος 2010 16:33

Απάντηση στο άρθρο με τίτλο : «Η στιγμή της δικαίωσης: όταν ο λαός αποφαίνεται οι μηχανισμοί καταρρέουν», συντάκτης : «Οι σκεπτόμενοι Βισάλτες» που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΝΙΓΡΙΤΑ» στις 19/11/2010.

Πόθεν ο φυτολογικός σκεπτικισμός αγαπητέ κύριε Βισάλτη; Δεν έχω κάνει λάθος στον αριθμό, οι σκεπτόμενοι Βισάλτες είναι πολλοί, σεις όμως είστε ένας και εκφράζετε μόνον τον εαυτόν σας. Απομονώνω “μαργαριτάρια” από το κείμενο σας το οποίο δυσκολεύτηκα πάρα πολύ να καταλάβω για το εάν είναι πολιτικό, χρονογράφημα, η εξομολόγηση παθών.

Ώστε ο λαός έδωσε κύριε Βισάλτη στην Νιγρίτα την θέση που της αξίζει, όπως γράφετε, τι εννοείτε ακριβώς; Διακρίνω ένα μένος, μια χαιρέκακη ευχαρίστηση, ή είναι η δική μου ιδέα; Σαφώς και η Νιγρίτα χρειάζεται τα παιδιά της Βισαλτίας, άλλωστε και οι Νιγριτινοί Βισάλτες είναι, δεν κατανοώ όμως αυτόν τον υπέρμετρο ρεβανσισμό και τοπικισμό εναντίον της πόλης, με ξενίζει.

Σε κάθε περίπτωση η διαχείριση των παθών και των αντιπαθειών μες την πόλη που έδωσε το εκλογικό αποτέλεσμα, που σε όλους είναι γνωστό, είναι η παράμετρος μιας ανάλυσης. Όμως η ανάλυση από εσάς μοντέλων ανάπτυξης της δεκαετίας του ΄80 -προφανώς της περιόδου της νιότης σας,- που απέτυχαν παταγωδώς, μόνο τρόμο μπορεί να προκαλεί σε όσους δεν γνωρίζουν, ενώ σε αυτούς που ξέρουν πέντε κολλυβογράμματα, πηγαίο γέλιο.

Η σύσταση, όπως εσείς γράφετε μικρών επιχειρήσεων με την συμβολή του Δήμου ή μικρών συνεταιριστικών οργανισμών με μέτοχο το Δήμο, δείχνει ότι αγνοείτε παντελώς την έννοια της σύγχρονης κοινωνικής οικονομίας και αναμασάτε μοντέλα οικονομίας συνεταιριστικών επιχειρήσεων που δημιουργήθηκαν κατά κόρον τη δεκαετία το ΄80 και σήμερα η περιουσία τους μετριέται με τα κατασχετήρια που σκονίζονται στα συρτάρια των τραπεζών.

Κεφάλαια χάθηκαν, κάποιοι λίγοι μονόφθαλμοι αετονύχηδες πλούτισαν και από εδώ πάνε και οι άλλοι. Προφανώς τρέφετε – και δεν σας κρίνω για αυτό- αγαθά αισθήματα αγάπης και αλληλεγγύης σε κάποιους γνωστούς και μη εξαιρετέους παλαιούς συνεταιριστές. Θεμιτό, ότι όμως είναι νόμιμο δεν σημαίνει ότι είναι και ηθικό.

Μέχρι και το Κίνημα, -την κομματική ταυτότητα του οποίου, προς εξυπηρέτηση των μικρών σκοπών σας χρησιμοποιείτε κατά το δοκούν, από καιρού εις καιρόν,- απολογήθηκε για τις συνεταιριστικές εκμεταλλεύσεις καθώς και για τις χρεοκοπημένες κοινωνικοποιημένες επιχειρήσεις ως αποτυχημένο μοντέλο επιχειρηματικότητας.

Αλήθεια υπήρξατε εσείς ποτέ μέλος του Κινήματος; Σας ερωτά ένα απλό μέλος από το 1992. Έχετε κάποιο αποδεικτικό η κάρτα μέλους να μας επιδείξετε. Γιόμισε το Κίνημα από όψιμους θιασώτες. Η αλήθεια είναι ότι πάντα κινιόσασταν στον χώρο της αριστεράς, θεμιτό καθ’ όλα και ουδόλως ψέξιμο, τουναντίον, επειδή όμως αυτή, ποτέ δεν είχε την εκλογική δύναμη για να στηρίξει το μικρό σας όνειρο για τοπική εξουσία, δεν είχατε πρόβλημα να ενδυθείτε και το μανδύα άλλου πολιτικού χώρου. Το Κίνημα πάντα υπήρξε μεγαλόψυχο και έχει πολλάκις περιθάλψει αποτυχόντες αριστεριστές, διαγραφέντες και ότι άλλο ζήτησε στην τρυφερή του αγκαλιά, στοργή και θαλπωρή.

Ο υπέρμετρος βερμπαλισμός ως προκάλυμμα της πλήρους ημιμάθειας, είναι επικίνδυνος και διατρέχει δυστυχώς σε μεγάλο βαθμό το κείμενό σας. Σαφέστατα η φιλοσοφία είναι η μήτρα που γέννησε όλες τις επιστήμες, καλό όμως είναι μερικές φορές να μην αναμιγνύουμε την πειραματική βοτανική-φυτολογία με τις αποσπασματικές μας γνώσεις στην κοινωνιολογία και την πολιτική φιλοσοφία, διότι εκτιθέμεθα.

Κάνετε ατυχείς αναφορές στην “τελειότερη κοινωνική κουλτούρα”, οι κουλτούρες είναι πολλές, είναι τα πολιτισμικά εκείνα εποικοδομήματα που ποικίλουν σε κάθε κοινωνία και την χαρακτηρίζουν, δεν χαρακτηρίζονται από αυτήν, ούτε μπορούν να μετρηθούν και να συγκριθούν με βάση την τελειότερη ή χειρότερη, καλό είναι να ξέρουμε τι λέμε.

Οι αναφορές σας σε “μηχανισμούς της δημοκρατίας” που επεκράτησαν έναντι της “δημοκρατίας των μηχανισμών”, είναι το λιγότερο ατυχείς, καθώς αγνοούν παντελώς την δημοκρατική παράδοση και τους αγώνες των Νιγριτινών συμπολιτών μας δεκαετίες πριν, όταν εσείς δεν ήσασταν καν σε θέση να απολαμβάνετε τα καπουτσίνο σας. Δείξετε λοιπόν περισσότερο σεβασμό. Στη Νιγρίτα είχαμε και θα έχουμε πάντα δημοκρατία δεν χρειαζόμαστε κάποιους κυρίους σαν εσάς για να μας κάνουν όψιμα μαθήματα αγωγής του πολίτη.

Οι Νιγριτινοί λοιπόν- Νιγριτινός δεν είναι μόνο αυτός που γεννήθηκε στη Νιγρίτα αλλά και αυτός που την αγάπησε - εσείς είναι βέβαιο ότι δεν την αγαπήσατε ποτέ, οι Νιγριτινοί λοιπόν, είναι περήφανοι και μεγαλόψυχοι άνθρωποι όπως όλοι οι Βισάλτες και όλοι οι Έλληνες. Να είστε βέβαιος ότι δεν έχουν, κανένα πρόβλημα να πληρώσουν για τις επιλογές τους. Θα δώσουν λοιπόν και προίκα στους γαμπρούς μας στη γείτονα χώρα, -αλλοίμονο, δεν θα τους στείλουμε απένταρους στη Βουλγαρία - όπως πριν χρόνια όλοι οι Έλληνες προίκισαν τη Σοφία όταν την παντρέψαμε στην Ισπανία, θα πληρώσουν και τα κονδύλια για άπορες αλλοδαπές κορασίδες και διατροφές θα πληρώσουν και τα δικά σας αποτυχημένα πειράματα ακόμη. Θα εξοφλήσουν το λογαριασμό που οι ίδιοι άνοιξαν.

Άλλωστε πριν χρόνια τα ίδια αποτυχημένα πειράματα, Βισάλτες δεν τα πλήρωσαν πάλι; Ή μήπως ήταν Ήδωνες και Μύγδονες; Διαφωτίστε με αν κάμνω λάθος. Η Νιγρίτα και οι Νιγριτινοί δεν έχουν ανάγκη από όψιμους τιμητές, είναι μια κοινωνία ανοικτή και ανεκτική και έτσι θα παραμείνει, το μικρόβιο του κοινωνικού ρατσισμού δεν έχει παρεισφρήσει μέσα της και ούτε πρόκειται να ευδοκιμήσει ποτέ. Όσοι είναι θιασώτες του ρητού “Διαίρει και βασίλευε” απλά θα διαψευσθούν. Να θυμάστε όμως κάτι, τώρα που με περισσή έπαρση, αφού ικανοποιήσατε ετεροχρονισμένα τα όποια εφηβικά σας κόμπλεξ και πήρατε εκδίκηση από την πόλη – “δυνάστη των χωριών” και αγορεύετε και αρθρογραφείτε και πραγματεύεστε και αυτήν ακόμη την κουλτούρα και το πολιτισμικό εποικοδόμημα της, μέσα σε ένα πέλαγος γενικεύσεων, αποσπασματικών κατηγοριοποιήσεων και ύστερου λαϊκισμού, ότι αγαπητέ κύριε “σκεπτόμενε” Βισάλτη τα φτηνά πουράκια δεν κάνουν τον διανοούμενο, όπως τα ράσα δεν κάνουν τον Ιερωμένο. Όσοι ζήλωσαν τη δόξα του επαναστάτη, γνωρίζουν ότι Γκεβάρα γεννιέσαι, δεν γίνεσαι στο κατώφλι της τρίτης ηλικίας.

Η δική σας περιστασιακή και εφήμερη πολιτική νεκρανάσταση οφείλεται σε σειρά παραγόντων που θα μας δοθεί η ευκαιρία να αναλύσουμε αργότερα, χωρίς να μεμψιμοιρούμε τώρα και να πικροχολούμε, δεν αρμόζει. Κι αν η απερχόμενη δημοτική αρχή δεν έχει τίποτε άλλο να δώσει όπως γράφετε και ούτε μπορεί να εκφράσει την ενότητα και την ομόνοια του νέου “Καλλικρατικού” Δήμου, αναρωτιέμαι τι έχετε πραγματικά να προσφέρετε εσείς , μετά από τόσα χρόνια και πόσο έχετε την δυνατότητα να παρακολουθείτε τις σύγχρονες εξελίξεις. Τέλος αναρωτιέμαι πως μπορείτε εσείς να ενώσετε όλους τους Βισάλτες με άρθρα και λογύδρια που ξεχειλίζουν από τοπικισμό και διακατέχονται από το πλασματικό δίπολο που έχετε δημιουργήσει: “Εμείς από τη μια, και η Νιγρίτα από την άλλη”. Αναρωτιέμαι.

Οι άνθρωποι χωρίζονται, στην πραγματική πολιτική και στην συμμετοχή στα κοινά, σε αυτούς που ανεξάρτητα αν διαθέτουν αξίωμα ή όχι, διατυπώνουν ελεύθερα και δημόσια την άποψή τους και σε εκείνους, που προτιμούν την ανωνυμογραφία, τους δεύτερους ρόλους και την σκιά, από τους τελευταίους έχει δεινοπαθήσει ο τόπος μας.

Σας αφήνω λοιπόν στην γλυκιά ραστώνη της ευδαιμονίας σας, αλλά όπως λένε και στα ρουμάνικα παραμύθια η νύχτα των βρικολάκων δεν διαρκεί πολύ και τούτο γιατί ξημερώνει νωρίς.

Με το θάρρος της υπογραφής κάθε σκεπτόμενου πολίτη

Νικόλαος Τσολακίδης
Κοινωνικός Επιστήμονας

(Υπήρξα και είναι τιμή μου, Εκπρόσωπος τύπου της Δημοτικής Ανανεωτικής Κίνησης)