Εκατόν πενήντα μέρες χαμένες PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Α.ΜΗΚΑ   
Πέμπτη, 19 Μάιος 2011 08:52

 

Αφού τις πρώτες 150 μέρες η Δημοτική αρχή του Δήμου Βισαλτίας, ανέπτυξε το <<στρατηγικό>> της σχέδιο για την τοπική ανάπτυξη όπως προεκλογικά είχε δεσμευθεί, αφού έλυσε βασικά ζητήματα λειτουργικής οργάνωσης για την εξυπηρέτηση των πολιτών στις 27 κοινότητες που συγκροτούν το νέο Δήμο Βισαλτίας, έρχεται ως καταλύτης όπως αναφέρει στο Δελτίο Τύπου να συμβάλλει στην ενημέρωση των πολιτών για την «οικονομική κρίση, το δημόσιο χρέος και το μνημόνιο».

Με αγωνία λοιπόν περιμένουμε τις προτάσεις της δημοτικής αρχής για την έξοδο της χώρας από την ύφεση αλλά κυρίως για το «ξεπέρασμα της παθητικότητας και της ιδιώτευσης» όπως αναφέρει το ίδιο δελτίο τύπου, άλλωστε στο διάστημα που πέρασε πληθώρα ήταν η διατύπωση προτάσεων για τα ζητήματα που αφορούν την τοπική μας κοινωνία:

Ζητήσαμε από το Δήμαρχο να συγκαλέσει π.χ. έκτακτη διαβούλευση με τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων των σχολικών μονάδων που πρόκειται να καταργηθούν ( Δημοτικά σχολεία Ανθής, Βέργης, Ιβήρων , Γυμνάσια Τερπνής, Σιτοχωρίου, Δημητριτσίου ) πριν την έκδοση απόφασης από το Υπουργείο Παιδείας με στόχο να αναδειχθούν οι τεχνικές αδυναμίες των σχολικών μονάδων υποδοχής και να συγκροτηθεί μια τεκμηριωμένη πρόταση προς το Υπουργείο που να έχει την ευρεία αποδοχή, πρόταση που είχε ζητηθεί εγγράφως από το Υπουργείο να υποβληθεί μέχρι 25/2/2011. Όταν δε ζητήσαμε από τον Δήμαρχο να μας κοινοποιήσει το έγγραφο με την πρόταση του Δήμου Βισαλτίας, την οποία ο ίδιος υπέβαλε όπως μας είπε, στην Υπουργό κατά τη διενέργεια ημερίδας που πραγματοποιήθηκε από το Υπουργείο στις 28/2 με θέμα τις συνενώσεις και στην οποία παρέστη ο Δήμαρχος, μας υποσχέθηκε ότι θα μας τη διανέμει κατά την επόμενη συνεδρίαση, πολλές συνεδριάσεις πραγματοποιήθηκαν από εκείνη την ημέρα όμως προφανώς η επιστολή αποτελεί απόρρητο έγγραφο ή οι δημοτικοί σύμβουλοι δεν έχουμε δικαίωμα ενημέρωσης.

Ζητήσαμε από το Δήμαρχο να διευρύνει τη σύμβαση με το Δήμο Σερρών για την εναπόθεση των αστικών απορριμμάτων στο ΧΥΤΑ Σερρών και για τις υπόλοιπες δημοτικές ενότητες (η Δ.Ε. Νιγρίτας από 1/1/2009 με κόστος 25 € / τόνο – 100.000€ περίπου ετησίως, είχε υπογράψει σύμβαση την οποία και εκτελούσε κανονικά για την εναπόθεση των απορριμμάτων στο ΧΥΤΑ Σερρών μέχρι τη λειτουργία του ΧΥΤΥ και του Σταθμού Μεταφόρτωσης στη Νιγρίτα που η κατασκευή του ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2010). Αντί για αυτό από τις αρχές Απριλίου και τα απορρίμματα της Δημοτικής Ενότητας Νιγρίτας εναποτίθενται στις ανεξέλεγκτες χωματερές των Δημοτικών Ενοτήτων Βισαλτίας, Αχινού και Τραγίλου. Αντί εξεύρεσης λύσης για την περιβαλλοντικά αποδεκτή διαχείριση των απορριμμάτων, λύση που όλοι οι δήμοι έπρεπε να έχουμε εφαρμόσει από τις αρχές του 2009 σύμφωνα με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία «απειλεί» με πρόστιμα ύψους 35000€ ημερησίως, ο Δήμαρχος μας μαζί με άλλους ζητήσαν νέα παράταση από το Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Περιφερειακής Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης, επικαλούμενος το μεγάλο κόστος εναπόθεσης των απορριμμάτων σε οργανωμένους ΧΥΤΑ ή ΧΥΤΥ και λόγω της μεγάλης εμπειρίας από την περιβαλλοντικά ορθή διαχείριση των απορριμμάτων στον πρώην Δήμο Βισαλτίας επισκέφτηκε όπως διαβάσαμε σε δελτίο τύπου που δημοσιεύθηκε στον τοπικό τύπο τον επίτροπό περιβάλλοντος (;) και άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις Βρυξέλλες με σκοπό την εξεύρεση λύσης για όλο το Ν.Σερρών – κοινώς την παράταση λειτουργίας των ανεξέλεγκτων Χωματερών που είναι και η επίσημη πρόταση τους. Αυτή η περιβαλλοντική υποκρισία πρέπει να τελειώνει. Η δική μας πρόταση είναι συγκεκριμένη και ρεαλιστική : να λειτουργήσει άμεσα ο Σταθμός Μεταφόρτωσης της Νιγρίτας για όλες τις δημοτικές ενότητες του Δήμου Βισαλτίας και ο Δήμος να υπογράψει σύμβαση με οργανωμένο ΧΥΤΑ για την εναπόθεση των απορριμμάτων, π.χ. με το ΧΥΤΑ Μαυροράχης ( 57 km από Νιγρίτα) μέχρι λειτουργίας του ΧΥΤΥ Σερρών ( 34 km από Νιγρίτα ). Το κόστος εναπόθεσης δεν μπορεί να λειτουργεί ως δικαιολογία διότι σε όλους τους Δημάρχους ήταν γνωστό το κόστος εναπόθεσης στο ΧΥΤΥ και ουδείς, πλην του Δημάρχου Νέας Ζίχνης δεν είχε αντιδράσει. Επιπλέον δε, δεν μας δίνει κανείς το δικαίωμα να επιβαρύνουμε το φυσικό περιβάλλον , είναι υποκρισία να μιλούμε για αξιοποίηση του Κουπατσιανού όταν στους παραποτάμους του λειτουργούν ανεξέλεγκτες χωματερές. Η πρόταση μας έρχεται ως συνέχεια μιας συνειδητής πολιτικής που ακολουθήσαμε 4 χρόνια στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων : ήμασταν ο πρώτος Δήμος στο Νομό Σερρών που εφαρμόσαμε πρόγραμμα αποκομιδής και μεταφοράς ανακυκλώσιμων απορριμμάτων και μάλιστα σχεδόν για ένα χρόνο, μέχρις ότου υπογραφεί σύμβαση της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ με Ιδιωτικό Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών στη Σέρρες, μεταφέραμε τα ανακυκλώσιμα αστικά απορρίμματα στο ΚΔΑΥ Νεοχωρούδας στο Ν. Θεσσαλονίκης ( 92 Km από Νιγρίτα) αναλαμβάνοντας έτσι ένα πρόσθετο κόστος μεταφοράς. Προβήκαμε στην εξυγίανση του ΧΑΔΑ Νιγρίτας το 2009, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση ύψους 45000,00 € και υπογράψαμε σύμβαση για την εναπόθεση των αστικών απορριμμάτων από 01/01/2009 στο ΧΥΤΑ Σερρών, προχωρήσαμε στη παραχώρηση κατά χρήση αγροτεμαχίου έκτασης 9954τ.μ για την κατασκευή ΣΜΑ θέτοντας προϋποθέσεις και ζητώντας αντισταθμιστικά οφέλη που στο στάδιο της κατασκευής τηρήθηκαν όπως π.χ. η επέκταση του δρόμου πρόσβασης από το ΣΜΑ ως την κάθετο της Ε.Ο. Σερρών Φλαμπούρου, το είδος της περίφραξης κ.ά. , μένει να δούμε αν οι ρήτρες τις απόφασης παραχώρησης που αφορούν στο στάδιο της εφαρμογής και είναι α) η ύπαρξη κριτήριου εντοπιότητας για τους μόνιμους κατοίκους του (πρώην) Δήμου Νιγρίτας για την κάλυψη θέσεων εργασίας στο ΣΜΑ Νιγρίτας, β) η μείωση τελών ίση με το λόγο του όγκου των απορριμμάτων που διαθέτει ο (πρώην )Δήμος Νιγρίτας στο ΣΜΑ σε ημερήσια βάση / του Συνολικού όγκου των απορριμμάτων που δέχεται ο ΣΜΑ σε ημερήσια βάση.

Ζητήσαμε επίμονα, σχεδόν σε κάθε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, να μας παρουσιάσει ο Δήμαρχος το σχέδιο του για την λειτουργία του νέου Δήμου Βισαλτίας, την τυχόν λειτουργία αποκεντρωμένων υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση των πολιτών κοντά στον τόπο κατοικίας τους, τις προτεραιότητες σε θέματα υποδομών, ποιότητας ζωής, καθημερινότητας, δυστυχώς μέχρι και σήμερα, πέντε μήνες μετά, καμία απάντηση δεν πήραμε, η συνήθης ρήση του δημάρχου είναι «...καλά ρε παιδιά θα δούμε».....,απάντηση που σε κάθε περίπτωση αποτελεί μια επιλογή την οποία άλλωστε οι «παροικούντες στην Ιερουσαλήμ» γνωρίζαμε διότι ο κ. Καλαϊτζής δεν είναι ένα νέο πρόσωπο στην αυτοδιοίκηση, υπήρξε 8 χρόνια Δήμαρχος, 4 χρόνια αντιδήμαρχος, και 8 χρόνια πρόεδρος κοινότητας συνεπώς έχει δώσει δείγματα γραφής στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση πολιτικών, που ας μη γελιόμαστε είναι ευκόλως εμφανή. Με εξαίρεση τη στρατηγική για τη διατήρηση της συνοχής της παράταξης του, στην πραγματικότητα η δημοτική αρχή εξαντλείται στο «βλέποντας και κάνοντας» στρατηγική που εφαρμόστηκε επί πολλά χρόνια σε πολλά πεδία της πολιτικής σκηνής , τόσο στην κεντρική όσο και στην περιφερειακή σκηνή, που οδήγησαν σε ότι μας αφορά στην υποβάθμιση και το μαρασμό των χωριών μας, στην εγκατάλειψη του τόπου μας από τον ενεργό πληθυσμό και στην απομάκρυνση οποιασδήποτε προοπτικής για ανάκαμψη. Αναρωτιέται κανείς αν επαρκεί το κάλεσμα του Δημάρχου, δια του τύπου, να απογραφούν οι ετεροδημότες στον τόπο που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν για να δημιουργηθούν συνθήκες για την ανάπτυξη του τόπου μας όταν τα κοινοτικά καταστήματα των χωριών μας παραμένουν ερμητικά κλειστά. «Με την απογραφή δίνουμε ψήφο εμπιστοσύνης στο μέλλον του τόπου μας» λέει χαρακτηριστικά το μήνυμα, η αλήθεια είναι ότι η κατανομή των κεντρικών πόρων προς του ΟΤΑ γίνεται με πληθυσμιακά κριτήρια για αυτό και ο πρώην Δήμος Βισαλτίας με πληθυσμό 8563 ( απογραφή 2001) έπαιρνε σχεδόν την ίδια κρατική χρηματοδότηση με τον πρώην Δήμο Νιγρίτας ( πληθυσμό 9783) και κατά συνέπεια είχε τη δυνατότητα, συγκριτικά δε και με το απασχολούμενο προσωπικό (11 άτομα έναντι 78 στον πρώην Δήμο Νιγρίτας, συμπεριλαμβανομένου και των Νομικών Προσώπων) να αλλάξει το «πρόσωπο» των κοινοτήτων που συγκροτούν τη Δημοτική Ενότητα Βισαλτίας. Είναι λοιπόν ιδιαίτερα σημαντικό να διεκδικούμαι πόρους από την κεντρική διοίκηση, είναι όμως εξίσου σημαντικό αυτοί οι πόροι να χρησιμοποιούνται με το βέλτιστο τρόπο και προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος.

Και για να ‘ρθουμε και στο πιο απλά στην καθημερινότητα του πολίτη, μια από τις κύριες αρμοδιότητες των ΟΤΑ ήταν η αποκομιδή απορριμμάτων, αποτελεί συνεπώς έκπληξη να θεωρείται επιτυχία το αυτονόητο και να παρουσιάζεται με πομπώδεις δηλώσεις. Ακόμη και στα απλά καθημερινά «το όλα στην υπηρεσία του πολίτη» έγινε πράξη στην κυριολεξία, πολίτες χωρίς καμία σχέση εργασίας με το Δήμο γίνονται οδηγοί μηχανημάτων έργων και φορτηγών ιδιοκτησίας του Δήμου, όχι στο πλαίσιο εθελοντικής προσφοράς προς εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος όπως κάποιος καλόπιστα θα επιθυμούσε αλλά προς ικανοποίηση ιδιωτικών αναγκών και ταυτόχρονα άγρας ψήφων για τους αιρετούς που μόνιμο μέλημα τους είναι η επανεκλογή. Η προμήθεια πετρελαιοειδών για την κίνηση των οχημάτων σε κάποιες δημοτικές ενότητες γίνεται με μπετονάκια και όταν έρχεται η ώρα της πληρωμής του εμπόρου και ο έλεγχος της δαπάνης από τον αρμόδιο επίτροπο του ελεγκτικού συνεδρίου, η καθυστερημένη σε πολλές περιπτώσεις συμπλήρωση του δελτίου κίνησης γίνεται σπαζοκεφαλιά για τον αρμόδιο υπάλληλο ο οποίος πρέπει να ανακαλύψει που κινήθηκαν τα μηχανήματα έργων για ποιό σκοπό και από ποιόν οδηγήθηκαν.

Η έλλειψη στόχων, μεσοπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου σχεδιασμού αποτυπώνεται σχεδόν σε κάθε ενέργεια της δημοτικής αρχής και από την άλλη εντέχνως επιδιώκεται η δημιουργία μιας θολής εικόνας για το τι παρελήφθει από τους πρώην Δήμους με στόχο κυρίως τον αποφυγή ανάληψης ευθύνης. Αναζητούνται συνεχώς άλλοθι στην έλλειψη κρατικών πόρων αλλά και στη δυσκολία της εφαρμογής του «Καλλικράτη», άλλοθι που για όσους γνωρίζουν, καταρρίπτονται αμέσως, στο διάστημα των 5 μηνών που πέρασαν η Δημοτική αρχή κλήθηκε να υλοποιήσει διοικητικές ενέργειες οι οποίες ήταν ίδιες για όλους τους Δήμους και πριν την εφαρμογή του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ, να οργανώσει τις υπηρεσίες του, να ψηφίσει το τεχνικό πρόγραμμα και τον προϋπολογισμό του Δήμου, θέματα που ήρθαν για συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο με μεγάλη προχειρότητα δείχνοντας αδιαφορία για την υλοποίηση ουσιαστικού έργου που να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της τοπικής κοινωνίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το προτεινόμενο τεχνικό πρόγραμμα το οποίο σχεδιάστηκε με προχειρότητα προτείνοντας έργα που δεν δύναται να υλοποιηθούν αφού έργα ύψους 1.208.101,24 €, προβλέπεται να υλοποιηθούν από ανύπαρκτους δημοτικούς πόρους.

Όσον αφορά στους νέους θεσμούς που εισάγει ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ, όπως η Επιτροπή διαβούλευσης που έπρεπε να συγκροτηθεί έως 28/2, το Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών , η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής που έπρεπε να συγκροτηθούν έως 31/3, όπως κανείς αντιλαμβάνεται δεν παρουσιάζουν καμία δυσκολία στη λήψη αποφάσεων, απαιτείται μόνο ουσιαστική ενημέρωση των τοπικών φορέων και κοινωνικών εταίρων που δραστηριοποιούνται σε όλες τις δημοτικές ενότητες και όχι μια τυπική ανακοίνωση στο τύπο «για τα μάτια του κόσμου». Όσο για το θεσμό του Συμπαραστάτη του Δημότη από τη διαδικασία αναδείχθηκε η αρνητική βούληση της δημοτικής αρχής να αναδείξει ένα πρόσωπο κοινής αποδοχής «εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας». Για την αποτυχία συγκρότησης των παραπάνω οργάνων μέχρι και σήμερα, οι εκπρόσωποι του Δημάρχου, μέσα από ένα βερμπαλιστικό λόγο αναζητούν άλλοθι για να κρύψουν την πραγματική τους πρόθεση που δεν είναι άλλη να ασκήσουν μια διοίκηση στα μέτρα τους, «κλειστή», χωρίς ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία.

Τώρα για τις νέες αρμοδιότητες που μεταφέρθηκαν στους Δήμους με την εφαρμογή του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ έχει ο Θεός, άλλωστε ο Νομοθέτης δίνει τη δυνατότητα ενσωμάτωσης τους στη λειτουργία του Δήμου έως και τις 31/12/2011.

Σε ότι αφορά δε την υποχρέωση που είχε η νέα δημοτική αρχή να φέρει προς έγκριση την απογραφή των οικονομικών δεδομένων και μεγεθών (χρηματικά διαθέσιμα, οφειλές προς προμηθευτές, υποχρεώσεις προς τράπεζες, ασφαλιστικούς οργανισμούς κ.λ.π.) των πρώην δήμων που συγκροτούν το νέο Δήμο Βισαλτίας μέχρι και τις 31/3/2011, παρουσιάζεται μέχρι και σήμερα αναίτια καθυστέρηση και επειδή είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε η καθυστέρηση δεν οφείλεται στους υπαλλήλους του Δήμου όπως ισχυρίζεται ο Δήμαρχος. Άλλωστε μέρος των συγκεκριμένων εργασιών έχουν ανατεθεί σε εταιρεία συμβούλων και έχει ήδη ληφθεί και απόφαση δέσμευσης της σχετικής πίστωσης (περίπου 8000,00€). Ενώ σε ότι αφορά τη δημοτική ενότητα Νιγρίτας τα στοιχεία έχουν δοθεί στο Δήμαρχο από τις 10 Ιανουαρίου με σχετικό πρωτόκολλο παράδοσης και συχνά πυκνά τα επικαλείται μη αναφέροντας βέβαια την πηγή.

Συνεπώς ποιό ήταν το καινούριο που ήρθε να διαχειριστεί η δημοτική αρχή με την μακρόχρονη εμπειρία στην αυτοδιοίκηση; Βέβαια υπάρχει και η οικονομική κρίση, που ο Δήμαρχος επικαλείται σχεδόν σε κάθε θέμα που έρχεται προς συζήτηση. Μόνο που εντέχνως δεν λέγεται όλη η αλήθεια, σαφώς και η χρηματοδότηση των Δήμων είναι μειωμένη σε ποσοστό που ξεπερνά το 25% από την 1/1/ 2010, σαφώς και έχουν παρακρατηθεί πόροι για τις οποίες έχουν εκδοθεί αποφάσεις χρηματοδότησης και οφείλονται στους Δήμους από το 2010 (χρηματοδοτήσεις για επενδύσεις 2010 ), σαφώς υπάρχουν οφειλές του Ελληνικού Δημοσίου προς τους Δήμους που απορρέουν από τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 1828/1989, όπως ισχύουν, σύμφωνα με το άρθρο 27 του ν. 3756/2009, σαφώς και οφείλουμε να διεκδικούμαι ακόμη περισσότερα, όμως αυτό είναι ένα οικονομικό σκηνικό που γνωρίζουμε όλοι από την 1 Ιανουαρίου του 2010, δεν άλλαξε κάτι προς το χειρότερο τουλάχιστον μέχρι σήμερα και ελπίζω να μην αλλάξει. Αντίθετα, συγκριτικά με το 2010, η μηνιαία χρηματοδότηση για το Δήμο Βισαλτίας ( 396901,74 €) έρχεται εγκαίρως και έχει καταβληθεί και το 50% της Α’ δόσης από τις οφειλές του Δημοσίου ( 266.479,73 €).

Σ΄ όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και η δυνατότητα που δόθηκε για πρώτη φορά στους Δήμους να λειτουργήσουν το 1ο τρίμηνο χωρίς προϋπολογισμό, να παραταθεί η εκπροσώπηση των Νομικών Προσώπων μέχρι έκδοσης ΦΕΚ των Ν.Π.Δ.Δ. που συγχωνεύθηκαν, ώστε να συνεχιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία των Δήμων, δυνατότητα που δεν υπήρχε στην έναρξη της κάθε δημοτικής περιόδου (δηλαδή μετά από εκλογές) τα προγενέστερα χρόνια ενώ επίσης εκδόθηκαν με ευθύνη του Υπουργείου όλα τα σχέδια κανονισμών λειτουργίας επιτροπών, οδηγοί πρώτων ενεργειών κ.λ.π.

Οι πρώτες 150 μέρες αποκαλύπτουν δυστυχώς για τους πολίτες, μια διοίκηση παλαιοκομματική, αδιάφορη για την ουσιαστική αναβάθμιση του τόπου μας, που λειτουργεί χωρίς σχεδιασμό, χωρίς στόχους η οποία κρύβει την ανεπάρκεια της στην αλόγιστη χρήση βαρύγδουπων λέξεων, φράσεων, και όρων. Είναι λοιπόν προφανές ότι δεν υπάρχουν εμπόδια σε τόσο μεγάλο βαθμό, δεν φταίει για όλα ο Καλλικράτης, η οικονομική κρίση, το «Αθηνοκεντρικό» κράτος, είναι σημαντικό να έχουμε το θάρρος της ανάληψης της ευθύνης και κυρίως είναι σημαντικό να έχουμε σχέδιο και να μάθουμε να δουλεύουμε με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον.

Δική μας υποχρέωση είναι να τιμήσουμε την εμπιστοσύνη σας και να ασκήσουμε έλεγχο και εποικοδομητική αντιπολίτευση. Αυτό κάνουμε με τη διατύπωση προτάσεων τόσο μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο όσο και στις επιτροπές όπου συμμετέχουν εκπρόσωποι της παράταξης μας, κάποια μάλιστα από τις προτάσεις μας που αφορά στην αξιοποίηση της γεωθερμίας παρουσιάστηκε από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο ως θέση της δημοτικής αρχής, δεν διεκδικούμε πνευματικά δικαιώματα, θα είμαστε περήφανοι και ικανοποιημένοι αν έστω μια από τις πολλές ώριμες προτάσεις που αφήσαμε ως παρακαταθήκη στη σημερινή δημοτική αρχή υλοποιηθεί, για αυτό και κατά τη διαδικασία παράδοσης, που βέβαια έγινε μόνο από τη δική μας ενότητα - οι άλλες τρεις προφανώς δεν το θεώρησαν απαραίτητο, καταθέσαμε αναλυτικό υπόμνημα με τις πηγές που μπορούν να χρηματοδοτήσουν ώριμες μελέτες για την κατασκευή των έργων που ολοκληρώθηκαν στη διάρκεια της 4ετούς θητείας μας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι οι μόνες δημοτικές ενότητες που είχαν ενταγμένα έργα τα οποία συγχρηματοδοτούνται από Ευρωπαϊκούς πόρους και θα ολοκληρωθούν από τη σημερινή δημοτική αρχή ήταν η Δημοτική Ενότητα Νιγρίτας με έργα προϋπολογισμού 1.447.009,58 € που εντάχθηκαν το 2010 και η Δημοτική Ενότητα Τραγίλου με έργα προϋπολογισμού 1.738.411,45 που αφορούν στις περιοχές ΟΠΑΑΧ ( Ολοκληρωμένα Προγράμματα Ανάπτυξης Αγροτικού Χώρου).

Αγγελική Μήκα

Δημοτική Σύμβουλος