Γιατί καταψήφισα.. PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Δ.Χύτας   
Τετάρτη, 26 Σεπτέμβριος 2012 19:06

 


Γιατί καταψήφισα το ομόφωνο ψήφισμα του Διοικητικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας περί μείωσης της χρηματοδότησης των ΟΤΑ.

Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Βισαλτίας ,  Πέμπτη 23/8/2012, στο 9ο θέμα μας ζητήθηκε να εγκρίνουμε  ομόφωνο ψήφισμα – διαμαρτυρία του Δ.Σ. της Περιφερειακής ‘Ενωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας ( Π.Ε.Δ.Κ.Μ.) που αφορούσε στις  περικοπές των τακτικών πόρων της αυτοδιοίκησης.

Διαφώνησα και δεν ενέκρινα με την ψήφο μου το ομόφωνο ψήφισμα, όπως διαφωνώ και με το κλείσιμο του Δήμου Βισαλτίας έστω και για μία ώρα, διότι το πραγματικό θύμα αυτής της άστοχης ενέργειας δεν θα είναι η κυβέρνηση αλλά κάποιοι συνδημότες μας που ανυποψίαστοι θα πάνε στις δημοτικές υπηρεσίες για να κάνουν τη δουλειά τους. Είναι προφανές ότι ο περιορισμός της κρατικής χρηματοδότησης αιφνιδιάζει τους Ο.Τ.Α.  και τινάζει στον αέρα τους προϋπολογισμούς τους. Ωστόσο πρέπει να λάβουμε υπόψη μας, τις ειδικές και έκτακτες συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας και τον κίνδυνο δημοσιονομικής κατάρρευσης του κράτους. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η κακοδιαχείριση, η εκτεταμένη διαφθορά και η ασυλλόγιστη σπατάλη που επέβαλε σε αγαστή διακομματική συνεννόηση το κομματικό σύστημα για δεκαετίες στους δήμους, οδήγησαν στη σημερινή οικτρή οικονομική τους κατάσταση. Δεν ευαισθητοποιήθηκαν όμως ποτέ οι διάφορες οργανώσεις των Ο.Τ.Α., η Κ.Ε.Δ.Ε. ή Π.Ε.Δ. (σήμερα), η Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. ή ο Ε.Σ.Δ.Κ.Ν.Α. (παλαιότερα) γι’ αυτό το κομματικό όργιο σπατάλης, ρουσφετιών και ομαδικού βολέματος που είχε ως αποτέλεσμα την διαιώνιση της κυριαρχίας των κομμάτων στο θεσμό της τοπικής αυτοδιοίκησης, με την αναπόφευκτη διόγκωση του μεγέθους των Ο.Τ.Α., μολονότι σε πάμπολλες εκθέσεις του συνηγόρου του πολίτη και διεθνών οργανισμών, οι δήμοι εμφανίζονταν ως πρωταθλητές διαφθοράς και κακοδιαχείρισης.

Περιπτώσεις κακοδιαχείρισης και  διαφθοράς είχαμε και στο δήμο μας, παλαιότερα με την υπεξαίρεση χρημάτων μέσω των λογαριασμών ύδρευσης του πρώην δήμου Νιγρίτας, πρόσφατα με την υπόθεση παρακράτησης χρημάτων από οικονομικούς μετανάστες από επίορκο υπάλληλο του διευρυμένου  δήμου Βισαλτίας. Και μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι πάντοτε υπήρχαν και θα υπάρχουν επίορκοι υπάλληλοι όμως τα ίδια αποτέλεσματα ίσως και χειρότερα δεν έχει η συνειδητή μη χρηστή διαχείριση των δημόσιων πόρων; δεν αποτελεί  κακοδιαχείριση π.χ. ο τρόπος που χρησιμοποιείται η δημόσια κινητή περιουσία (JCB, ΓΚΡΕΪΝΤΕΡ και λεωφορείο) στον πρώην δήμο Βισαλτίας;  Είναι δυνατόν τα μηχανήματα του δήμου να απασχολούνται για προσωπικά ρουσφέτια με άσχετους χειριστές; Αλήθεια, πώς ακριβώς λέγεται το να προσλαμβάνεις στο Δημητρίτσι με δίμηνη σύμβαση την μητέρα και να απασχολείται ο γιος; Να προσλαμβάνεις στη Λυγαριά με δίμηνη σύμβαση τον φίλο και να απασχολείται ο ξάδερφος; Να προσλαμβάνεις στη Σησαμιά με δίμηνη σύμβαση τον τάδε φίλο και να απασχολείται ο κουμπάρος του;  (Όλα αυτά τα έχω ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙ με ονόματα στα δημοτικά συμβούλια)

Λοιδορούμε και σχολιάζουμε αγαπητοί συνδημότες τον δήμαρχο ή τον γιατρό που έδινε πιστοποιητικά σε μαϊμού τυφλούς στη Ζάκυνθο, ή τους 16.000 υπεραιωνόβιους  γέροντες και γερόντισσες οι οποίοι δεν υπήρχαν στη ζωή και απολάμβαναν παρανόμως τις συντάξεις τους οι απατεώνες συγγενείς τους , προφανώς με ψευδή πιστοποιητικά. Μήπως όμως και στο δήμο μας πρόσφατα (4/3/2011) ο δήμαρχος σε συνεργασία με υπάλληλο δεν εξέδωσε ψευδή βεβαίωση για προϋπηρεσία σε υποψήφιο του συνδυασμού του, για να πάρει χορηγία (σύνταξη) που αποδίδεται σε διατελέσαντες  πρόεδρους δημοτικών διαμερίσματων;

Ας επανέλθουμε όμως στη δραστική μείωση των κρατικών πόρων προς τους Ο.Τ.Α. ( που  έγινε από τον  Ιούλιο στο πλαίσιο εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής και στηρίζεται στην αρχή ότι λόγω της μείωσης του μισθολογικού κόστους των ΟΤΑ  συνέπεια της εφαρμογής του ενιαίου μισθολογίου εξοικονομούνται κρατικοί πόροι για την κάλυψη του δημοσιονομικού ελείμματος),  η οποία σε κάθε περίπτωση εμπεριέχει και ένα θετικό στοιχείο. Μας αναγκάζει να οδηγηθούμε σε ένα δημιουργικό προβληματισμό για το είδος της αυτοδιοίκησης που θέλουμε.  Θέλουμε τον σπάταλο, γραφειοκρατικό, δυσκίνητο δήμο που δεν λύνει τα προβλήματα των δημοτών, αλλά υποστηρίζει τα συμφέροντα των δημοτικών αρχόντων και των συνδικαλιστών υποστηρικτών τους μέσω της διαιώνισης του πελατειακού κράτους; Αυτό το μοντέλο αγαπητοί συνδημότες νομίζω ότι πέθανε μαζί με τις ανομίες του. Θέλουμε λοιπόν έναν ευέλικτο δήμο με μικρό προϋπολογισμό και μεγάλο όφελος για τους φορολογούμενους και τους δημότες, δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ ότι τα λεφτά που σήμερα διεκδικούμε είναι ιερά,  δεν είναι χρήματα κάποιου «αόρατου», αλλά του Έλληνα φορολογούμενου. Είναι λοιπόν προφανές ότι ένας σύχγρονος δήμος οφείλει να κοστολογήσει τις υπηρεσίες του ώστε μέσω ενός ρεαλιστικού σχεδίου να παρέχει υπηρεσίες δημόσιας ωφέλειας  υψηλής ποιότητας που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να στοιχίζουν περισσότερο στους δημότες, απ’ όσο θα στοίχιζαν αν τις ανέθετε στην αγορά (π.χ. αποκομιδή σκουπιδιών, συντήρηση δικτύων, κόστος μηχανημάτων και άλλα), ούτε να ασχολείται με άσχετες με τον σκοπό του δραστηριότητες.

Τέλος, θέλω να επισημάνω ότι με βρίσκει αντίθετο το κλίμα γενικής ισοπέδωσης, πάντοτε υπήρξαν και θα υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις ανθρώπων που διαχειρίζονται τους δημόσιους πόρους με χρηστό τρόπο. Δεν μπορούμε να τους βάζουμε όλους στο ίδιο καζάνι π.χ. τον πρώην δήμο Νιγρίτας με τους τρεις συνενούμενους  δήμους, διότι έτσι αδικείται κατάφορα η πρώην δημοτική αρχή του δήμου Νιγρίτας, η οποία επί 4 χρόνια προσπάθησε να νοικοκυρέψει τα οικονομικά του δήμου τηρώντας την νομιμότητα, συγκρουόμενη με την γραφειοκρατία, την αδράνεια, όταν οι άλλοι υπερθεμάτιζαν  σε λαϊκισμό και ξόδευαν ασύστολα τα χρήματα των . . .  ΆΛΛΩΝ.

Δημήτριος Χύτας

Δημοτικός σύμβουλος