ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Απαντήσεις Αγγελική Μήκα σε Ερωτήσεις για ΜΕΤΑmagazino PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Δευτέρα, 02 Αύγουστος 2010 00:00

u Ποιες οι προκλήσεις του ''Καλλικράτη'' για την τοπική αυτοδιοίκηση ;

H επερχόμενη διοικητική μεταρρύθμιση αποτελεί ένα θετικό βήμα για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των ΟΤΑ ενώ παράλληλα θέτει τις βάσεις για καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, δημιουργεί οικονομίες κλίμακας και εξασφαλίζει μηχανισμούς ελέγχου της διαχείρισης των οικονομικών πόρων για όλους τους ΟΤΑ, κάτι που μέχρι σήμερα ίσχυε υποχρεωτικά μόνο για τους ΟΤΑ άνω των 5000 κατοίκων.

Κύρια πρόκληση όμως της νέας διοικητικής δομής είναι η επικουρικότητα των αποφάσεων μέσα από τη δημιουργία μηχανισμών που θα διασφαλίζουν την συμμετοχή των πολιτών στη λήψη αποφάσεων και η επιχειρησιακή λειτουργία των ΟΤΑ με τρόπο που θα εξασφαλίζει την παροχή ισότιμων υπηρεσιών προς όλους τους πολίτες ακόμη κι αν αυτοί είναι κάτοικοι της πιο απομακρυσμένης ή μικρής κοινότητας.

Για την επιτυχία των παραπάνω, δεν αρκεί βέβαια μόνο το νομικό πλαίσιο, αλλά κυρίως το πολιτικό προσωπικό το οποίο οφείλει να προτάσσει τις αξίες της τήρησης του δικαίου, της υπεράσπισης του συλλογικού συμφέροντος και σύναμμα της διεύρυνσης των οριζόντων μιας κοινωνίας μέσα απ’ τη διαμόρφωση προτάσεων που μπορούν να συμβάλλουν σε μια πραγματική μεταρρύθμιση της ελληνικής κοινωνίας.

u Ποια τα υπέρ και τα κατά του ''Καλλικράτη'' για το Δήμο Βισαλτίας;

Πολιτισμικά, κοινωνικά και οικονομικά οι κοινωνίες που συγκροτούν το νεοσύστατο Δήμο Βισαλτίας έχουν κοινά χαρακτηριστικά, γεγονός που διευκολύνει στο καθορισμό μιας ενιαίας στρατηγικής για την αειφόρο ανάπτυξη της περιοχής και τη συγκράτηση του πληθυσμού. Δεν ανήκω στους αιθεροβάμονες και συνεπώς θα ήταν ανειλικρινές να ισχυριστώ ότι μπορούμε σήμερα, όταν έχουμε αφήσει επί δεκαετίες πολλές ευκαιρίες να χαθούν, να κάνουμε την ανατροπή και να πετύχουμε την «πολυπόθητη αποκέντρωση» ή την ανασυγκρότηση της υπαίθρου. Μπορούμε όμως με ρεαλισμό, αξιοποιώντας τις τελευταίες ευκαιρίες από τη συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, να αναβαθμίσουμε βασικές υποδομές, να αξιοποιήσουμε φυσικούς πόρους που διαθέτει η περιοχή και να προτάξουμε μία άλλη αειφόρο ανάπτυξη που θα στοχεύει στη συγκράτηση του ενεργού πληθυσμού στην περιοχή μας. Ήδη ως Δήμαρχος Νιγρίτας, μαζί με τους συνεργάτες μου, έχουμε κάνει βήματα σ’ αυτή την κατεύθυνση, ενώ τέσσερα χρόνια λειτουργήσαμε σύγχρονα, τοποθετώντας τον Δήμο μας στη μικρή μειοψηφία των Δήμων που πιστοποιήθηκαν για τη διαχειριστική τους επάρκεια, δίνοντας μας τη δυνατότητα να συμμετέχουμε σε δράσεις του ΕΣΠΑ που μόλις άρχισε να κινείται, κάναμε πράξη δράσεις που σήμερα αναφέρονται στο νομοσχέδιο του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ως υποχρεωτικές, όπως αυτές της διαβούλευσης, της διαφάνειας αλλά ακόμη κι αυτές που αφορούν σε συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων, για τα οποία τόση συζήτηση γίνεται τελευταία στο χώρο της Δημόσιας Διοίκησης.

Όλα αυτά αποτελούν για το νεοσύστατο Δήμο Καλλικράτη μια πλούσια παρακαταθήκη που του δίνουν ένα σημαντικό προβάδισμα, σε σχέση με άλλους ΟΤΑ, να ολοκληρώσουν τις απαιτούμενες διοικητικές ενέργειες και πράξεις ώστε να λειτουργήσει σύγχρονα και με διαφάνεια ο νέος ΟΤΑ. Παράλληλα βέβαια οφείλουμε πολύ πριν το Γενάρη να προετοιμάσουμε επιχειρησιακά τον νέο ΟΤΑ ώστε να μπορεί να παρέχει τις βασικές υπηρεσίες ισότιμα στις 27 κοινότητες του νέου Δήμου.

u Ποιο θα πρέπει να είναι το ''προφίλ'' του νέου Δήμου Βισαλτίας; Πείτε μας τρεις στόχους του προεκλογικού σας προγράμματος

Το προφίλ του Δήμου Βισαλτίας προσδιορίζεται από τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του και την οικονομική του διάρθρωση.

Δυστυχώς οι κοινότητες που συγκροτούν το νέο ΟΤΑ είχαν μια συνεχή μείωση του πληθυσμού ενώ η ηλικιακή δομή παρουσιάζει αυξανόμενες τάσεις γήρανσης. Παράλληλα η τοπική οικονομία στηρίζεται κυρίως στον πρωτογενή τομέα, ο οποίος παρουσιάζει έντονα διαρθρωτικά προβλήματα με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του αγροτικού εισοδήματος, τη μείωση του αγροτικού πληθυσμού και την αύξηση της ανεργίας.

Με δεδομένο δε την σημερινή οικονομική συγκυρία και τη μέχρι σήμερα εξέλιξη των χρηματοροών προς τους ΟΤΑ βάσει της οποίας παρουσιάζεται μείωση 28% σε σχέση με τα προβλεπόμενα στον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2010 αλλά και τις ασάφειες του Νομοσχεδίου περί των πόρων που θα διατεθούν από το ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ) για επενδύσεις ενόψει της εφαρμογής του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ οι στόχοι μας πρέπει να είναι συγκεκριμένοι και ρεαλιστικοί:

1. Ισότιμες παροχή υπηρεσιών που να αφορούν στην βελτίωση της καθημερινότητας, της ποιότητας ζωής του πολίτη και της προστασίας του περιβάλλοντος σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα

2. Αξιοποίηση συγχρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε. προγραμμάτων για την βελτίωση των υποδομών και την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής με στόχο την αναδιάρθρωση του πρωτογενή τομέα και την αειφόρο ανάπτυξη σε συνδυασμό με την υλοποίηση δράσεων που αφορούν στην ανάπτυξη της κοινωνικής οικονομίας.

3. Αναβάθμιση κοινωνικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών για τα μέλη ευάλωτων κοινωνικά ομάδων ( τρίτη ηλικία , άτομα με αναπηρία αλλά και άτομα που χαρακτηρίζονται ή απειλούνται με αποκλεισμό από την κοινωνία και την αγορά εργασίας) αλλά και των προγραμμάτων που αφορούν στη δημιουργική απασχόληση των παιδιών και των εφήβων.

Η σημερινή συγκυρία, είναι χωρίς αμφιβολία ανησυχητική και σε κάποιο βαθμό πρωτόγνωρη, αυτό όμως δεν πρέπει να γίνει απειλή αλλά ευκαιρία για να αλλάξουμε νοοτροπία, να επαναδιαπραγματευτούμε με την κοινωνία ένα νέο πρότυπο λειτουργίας του θεσμού της Τοπικής αυτοδιοίκησης που να προωθεί τη διαφάνεια, να καταπολεμά τη διαφθορά, και κυρίως να μπορεί να εμπνεύσει εμπιστοσύνη στους πολίτες. Αυτή είναι η πραγματική πρόκληση και σ’ αυτή καλούμαστε να ανταποκριθούμε.

Αγγελική Μήκα

Σημ. Οι απαντήσεις  θα δημοσιευτούν στο ΜΕΤΑmagazino-τεύχος Αυγούστου , που θα κυκλοφορήσει περίπου στις 25 Αυγούστου.

 
Δύσκολο είναι να σχεδιάζεις και να δημιουργείς …
Συντάχθηκε απο τον/την Α.ΜΗΚΑ   
Τετάρτη, 31 Ιούλιος 2013 14:56

Δύο μήνες συμπληρώνονται από τη λήξη ολοκλήρωσης του προγράμματος διαχείρισης αγροχημικών συσκευασιών ( Agrochepack), το οποίο εντάχθηκε το 2010 μετά από προσπάθειες δύο ετών  από τον πρώην Δήμο Νιγρίτας στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα διασυνοριακής συνεργασίας μεσογειακών χωρών MED, και τα πρώτα σημάδια εγκατάλειψης στους πιλοτικούς σταθμούς απορρύπανσης όπου εφαρμοζόταν η μέθοδος του τριπλού ξεπλύματος των συσκευασιών, για να μεταφερθούν στη συνέχεια, τα ανακυκλώσιμα σε βιομηχανία ανακύκλωσης και τα υπόλοιπα (μη ανακυκλώσιμα) σε βιομηχανία για χρήση ως εναλλακτικά καύσιμα για ανάκτηση ενέργειας, είναι εμφανή επιβεβαιώνοντας δυστυχώς την αγωνία μας για την συνέχιση της εφαρμογής του προγράμματος σε τοπικό επίπεδο.

Όταν το 2009 υποβάλλαμε ως Δήμος Νιγρίτας σε συνεργασία με δύο εμπνευσμένους καθηγητές του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, τους Δημήτρη Μπριασούλη και Μιλτιάδη Χισκάκη, πρόταση για χρηματοδότηση του συγκεκριμένου προγράμματος στο οποίο συμμετείχαν επτά εταίροι από πέντε μεσογειακές χώρες ( Ελλάδα, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία και Κύπρο ), το κάναμε μετά από επίμονη αναζήτηση λύσης στη διαχείριση των απόβλητων πλαστικών συσκευασιών των αγροχημικών στην περιοχή μας, διότι δυστυχώς όπως και πολλά άλλα θέματα που αφορούν στην διαχείριση των απορριμμάτων και των απόβλητων στη χώρα μας το συγκεκριμένο ζήτημα  δεν έχει αντιμετωπιστεί και σε ορισμένα κράτη μέλη της ΕΕ  όπου υπήρξαν προσπάθειες δεν έχει επιλυθεί με τον βέλτιστο τρόπο.

Περισσότερα...
 
Δελτίο τύπου για την ποιότητα του νερού(1/2)) PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Α.ΜΗΚΑ   
Σάββατο, 12 Μάιος 2012 18:55

Μετά από καταγγελία πολιτών για αυξημένα κρούσματα γαστρεντερίτιδας που κατεγράφησαν τις τελευταίες ημέρες στην Τοπική Κοινότητα Τριανταφυλλιάς της Δημοτικής Ενότητας Βισαλτίας του Δήμου Βισαλτίας, η παράταξη μας απευθύνθηκε στη Δημοτική αρχή και αναζήτησε στοιχεία που αφορούν στα αποτελέσματα των ελέγχων που έχουν πραγματοποιηθεί ως προς την καταλληλότητα του πόσιμου νερού, ενώ προχωρήσαμε και στη λήψη δειγμάτων με σκοπό τον έλεγχο της καταλληλότητας του.

Με μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε ότι  βάσει των μικροβιολογικών αποτελεσμάτων από τους ελέγχους που τελευταία φορά διενεργήθησαν τον Σεπτέμβριο του 2011 σχεδόν στο σύνολο της Ενότητας Βισαλτίας το νερό είναι ακατάλληλο προς πόση  διότι έχουν ανιχνευτεί κολοβακτηρίδια σε όλο το μήκος του δικτύου ενώ παράλληλα δεν ανιχνεύθηκε καθόλου υπολειμματικό χλώριο. (Σύμφωνα με τις διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας, ΚΥΑ 2600/01 για την ποιότητα του νερού ανθρώπινης κατανάλωσης και η 5673/ 4.12.57 Υγειονομική Διάταξη για την απολύμανση του ύδατος των υδρεύσεων, το ποσό εισαγομένου χλωρίου, πρέπει να είναι τόσο ώστε να παρέχει υπόλειμμα χλωρίου στα ακρότατα σημεία υδρεύσεως τουλάχιστον 0,2 mg/l.  Η δράση του χλωρίου θα πρέπει να εξασφαλίζεται για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 20 min από την εισαγωγή του μέχρι την κατανάλωση ενώ για τον έλεγχο της χλωριώσεως καθορίζεται ελάχιστος αριθμός χλωριομετρήσεων σε συνάρτηση με τον υδροδοτούμενο πληθυσμό..)

Το γεγονός ότι ενώ έχει εντοπιστεί το πρόβλημα από το Σεπτέμβριο, το οποίο μάλιστα αντιμετωπίζεται με μικρό κόστος αφού το μόνο που απαιτείται είναι η τοποθέτηση οργάνων μέτρησης χλωρίου και η σωστή χλωρίωση του νερού, η δημοτική αρχή δεν έπραξε απολύτως τίποτα, δείχνει ολιγωρία και αδιαφορία για τη δημόσια υγεία.   Καλούμε την δημοτική αρχή να σταματήσει να παίζει  με την υγεία  των δημοτών και να αναλάβει τις ευθύνες της και να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες τόσο της ενημέρωσης των πολιτών όσο και της άμεσης αποκατάστασης της ποιότητας του νερού.

 

 

 

 
Καλως ήρθες μικρούλα!! PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Πέμπτη, 02 Δεκέμβριος 2010 17:29

Σήμερα 2 Δεκεμβρίου στις 11:35 στο Νοσοκομείο – Μαιευτήριο "ΙΑΣΩ" η Δήμαρχος Νιγρίτας κ. Αγγελική Μήκα μετά από φυσιολογικό τοκετό έφερε στον κόσμο ένα υγιέστατο κοριτσάκι.

 
Αυξήσεις σε δημοτικά τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού αποφάσισε η Δημοτική αρχή για το 2013 PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Δ.ΧΥΤΑΣ   
Πέμπτη, 27 Δεκέμβριος 2012 22:53

Ένα χρόνο πριν, τον Δεκέμβριο του 2011, είχα εκφράσει και μέσω του τύπου την αντίθεση μου στην αύξηση των δημοτικών τελών του Δήμου Βισαλτίας. Επανέρχομαι σήμερα με αφορμή τη συνεδρίαση της 15ης Δεκεμβρίου 2012 όπου κληθήκαμε οι δημοτικοί σύμβουλοι εκ νέου να επικαιροποιήσουμε την ίδια απόφαση η οποία βέβαια από διοικητική αδυναμία της Δημοτικής Αρχής δεν εφαρμόστηκε. Δύο μήνες πριν το Δημοτικό Συμβούλιο κλήθηκε να αποφασίσει την αναστολή για το έτος 2012 του τέλους συντήρησης αγροτικών δρόμων ύψους 0.50 € / στρέμμα βάσει δηλώσεων ΟΣΔΕ, όχι γιατί θεωρήθηκε άδικο σε σχέση με τις υπηρεσίες   που παρέχονται από το δήμο σε θέματα αγροτικής οδοποιίας αλλά διότι κατά δήλωση του δημάρχου δεν πρόλαβε ο διοικητικός μηχανισμός να βεβαιώσει το συγκεκριμένο τέλος, απ’  το οποίο ο Δήμος προσδοκούσε να εισπράξει περίπου 200.000 €.  Για τους ίδιους λόγους,  δεν εφαρμόστηκε η  απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για αύξηση των τελών καθαριότητας , ύδρευσης, άρδευσης  που κατά μέσο όρο  έφτανε το 45,52% για το σύνολο του Δήμου. Παράλληλα βέβαια δεν εφαρμόστηκε και η πρόταση της παράταξης μας για διεύρυνση του μέτρου, που εφαρμόζεται από 1/1/2008 στην Δημοτική Ενότητα Νιγρίτας και αφορά στην  μείωση τελών σε ποσοστό 50% για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες ( ΑΜΕΑ, πολύτεκνους, άτομα με αναπηρία πάνω από 67% ) σε όλες τις δημοτικές ενότητες του Δήμου Βισαλτίας, αφού κανένα αίτημα συμπολίτη μας από την 1/1/2011 μέχρι και σήμερα δεν προωθήθηκε.

Ένα χρόνο πριν η δημοτική αρχή προχώρησε στη λήψη της συγκεκριμένης απόφασης, την οποία η παράταξη μας καταψήφισε,  με πρόχειρο τρόπο, χωρίς οικονομικό σχεδιασμό και χωρίς πραγματική αιτιολόγηση, πίσω από το γενικό επιχείρημα ότι οι υπηρεσίες καθαριότητας, ύδρευσης κ.λ.π. είναι ανταποδοτικού χαρακτήρα  και χωρίς να εξηγήσουν ποιες πρόσθετες δαπάνες θα καλύψει η αύξηση των τελών ή ποια θα είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών,  αποφασίστηκαν αυξήσεις «ελαφρά την καρδία»,  που σε κάποιες κοινότητες ( Μαυροθάλασσα , Τράγιλος κ.ά) αγγίζαν το 150% . Ακόμη και στην δημοτική ενότητα της Νιγρίτας που τα τέλη ήταν ήδη αυξημένα επιβάλλονται αυξήσεις της τάξης του 15% στη Νιγρίτα και στην Ανθή και του 20-28% στις κοινότητες  Τερπνής, Θερμών , Φλαμπούρου.

Περισσότερα...
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 6 7 Επόμενο > Τέλος >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL