Ο τόπος μας χρειάζεται σύγχρονη πολιτική βούληση και όχι μίζερη μικροπολιτική διαχείριση Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Α.ΜΗΚΑ   
Παρασκευή, 09 Μάρτιος 2012 20:02

Συμπληρώνονται δεκατέσσερις μήνες εφαρμογής του Καλλικράτη στην τοπική αυτοδιοίκηση, ενός νομοσχεδίου που στην πραγματικότητα σχεδιάστηκε για να επιβάλλει αλλαγές στον τρόπο διοίκησης και διαχείρισης που δεν ήταν διατεθειμένοι να ενσωματώσουν οι αιρετοί αυτοβούλως , εκτός βέβαια ελαχίστων εξαιρέσεων που υπάρχουν για να επιβεβαιώνουν τον κανόνα.

Με την συγχώνευση των  δήμων είχαμε τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο το ανθρώπινο δυναμικό, που στην πλειονότητα του συγκεντρώνει υψηλά προσόντα και μακρόχρονη εμπειρία, να βελτιώσουμε την επιχειρησιακή ικανότητα του Δήμου μας  εστιάζοντας σε ζητήματα που αφορούν στην ανάπτυξη της περιοχής μας και στην αξιοποίηση του ΕΣΠΑ ( Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς 2007-2013) δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για ένταξη έργων σε κάθε κοινότητα και να παρέχουμε στους πολίτες, με τη βοήθεια και των νέων τεχνολογιών σύγχρονες υπηρεσίες κοντά στο τόπο κατοικίας τους μέσω ενός συστήματος ενδοδημοτικής αποκέντρωσης. Όλα αυτά όμως έχουν μια βασική προϋπόθεση, την ύπαρξη μιας πολιτικής ηγεσίας που δεν θα ασχολείται με την πολιτική της επιβίωση και την άσκηση μικροπολιτικής,  μιας ηγεσίας που θα αφήνει πίσω τον στείρο συγκεντρωτισμό και  θα λειτουργεί με όραμα, με σχέδιο,  έχοντας πλήρη συνείδηση ότι η διαχείριση της δημόσιας περιουσίας και των κρατικών πόρων που προκύπτουν από τις εισφορές των φορολογουμένων συνδημοτών μας πρέπει να εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον των πολλών και όχι τις ανάγκες λίγων. Δυστυχώς η περίοδος που πέρασε αποδεικνύει ότι η δημοτική αρχή της Βισαλτίας διακατέχεται από έλλειψη στόχων και οράματος που αποτυπώνεται σχεδόν σε κάθε ενέργεια της, που εντέχνως κρύβεται καλά πίσω από την οικονομική κρίση η οποία αποτελεί το μεγάλο συγκυριακό άλλοθι της.

Η θλιβερή διαπίστωση βέβαια για μας που παρακολουθούμε από κοντά τη λειτουργία τους είναι ότι η αναποτελεσματικότητα τους, δεν οφείλεται μόνο σε τυχόν «αδυναμίες»  αλλά κυρίως στην πολιτική αντίληψη που έχουν για την άσκηση της πολιτικής δραστηριότητας, είναι π.χ.  άριστοι στην εξυπηρέτηση μικροσυμφερόντων, εξυπηρετήσεων του πελατειακού τους συστήματος και αυτό είναι περισσότερο επικίνδυνο από τυχόν λάθη που μπορεί να κάνει ένας πολιτικός στην άσκηση των καθηκόντων του.

Δεκάδες φορές έχω καταγγείλει δημόσια αλλά και κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ότι η διαχείριση του στόλου οχημάτων και μηχανημάτων έργων του δήμου δεν γίνεται με τον πιο ορθολογικό τρόπο, ενώ πολλές είναι οι περιπτώσεις που χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση ιδιωτικών έργων προς εξυπηρέτηση της εκλογικής πελατείας. Ως δημοτική αρχή ήταν προτεραιότητα μας η άσκηση έλεγχου στον πεδίο αυτό, ώστε να εξοικονομούνται πόροι και είχαμε καλά αποτελέσματα κυρίως μέσω της βοήθειας υπαλλήλων του Δήμου οι οποίοι άσκησαν με ευθύνη τα καθήκοντα που τους ανατέθηκαν και οι οποίοι σήμερα αντικαταστάθηκαν από άλλους που εξυπηρετούν καλύτερα τους «διοικητικούς στόχους» της δημοτικής αρχής.

Έχω επίσης κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τις ολέθριες συνέπειες που μπορεί να έχει η χρήση μηχανημάτων έργων και οχημάτων από άτομα τα οποία δεν έχουν καμία σχέση εργασίας με το Δήμο μας. Πέραν της καταφανούς παρανομίας ουδείς ανησυχεί τι θα συμβεί αν προκληθεί ένα ατύχημα όταν π.χ. παιδιά δημοτικού σχολείου μεταφέρονται με λεωφορείο του Δήμου μας που οδηγείται από άτομο που δεν έχει καμία σχέση εργασίας με το Δήμο.

Χρόνια τώρα η δημόσια κριτική των αιρετών της τοπικής αυτοδιοίκησης που εκλέγονταν στους δήμους που συγχωνεύθηκαν με τη Νιγρίτα ( Βισαλτίας, Αχινού, Τραγίλου) ήταν ότι ο Δήμος Νιγρίτας απασχολούσε πολυάριθμο προσωπικό, γεγονός που συνέβαλε στην αύξηση του κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών. Αυτό όμως είναι η «μισή αλήθεια», γιατί η άλλη μισή είναι  ότι,  ήταν συνειδητή επιλογή των συγκεκριμένων δημοτικών αρχών να μην προβαίνουν στη δημιουργία θέσεων εργασίας αορίστου χρόνου και στην πρόσληψη προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ  όχι γιατί ήθελαν να περιορίσουν το διοικητικό κόστος ή το κόστος παρεχόμενων υπηρεσιών αλλά γιατί ήθελαν μέσω προσλήψεων εποχιακού προσωπικού να συντηρούν ένα πελατειακό σύστημα εξάρτησης. ‘Άλλωστε αν ανατρέξει κανείς στους ισολογισμούς των τεσσάρων Δήμων για την χρήση του 2010 θα συμπεράνει ότι και οι δήμοι που δεν απασχολούσαν προσωπικό είχαν μεγάλο διοικητικό κόστος π.χ. ο Δήμος Νιγρίτας με 78 εργαζόμενους ( συμπεριλαμβανομένου και των Νομικών Προσώπων) είχε διοικητικό κόστος 678620,19 € , ο Δήμος Βισαλτίας με 11 εργαζόμενους 693269,29 €, ο Δήμος Αχινού 362373,10 € και ο Δήμος Τραγίλου 386814,88 €. Η ίδια τακτική συνεχίζεται και σήμερα στο Δήμο μας, με λίγο μεγαλύτερη διαφάνεια βέβαια που επιβλήθηκε “αναγκαστικά” από την κείμενη νομοθεσία.   Παρ΄ ότι  λόγω της εφαρμογής του μνημονίου από το 2010 ισχύει η τήρηση του κανόνα μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις  στο δημόσιο τομέα και στους  ΟΤΑ, έχουν βρεθεί τα «εργαλεία» για να εξυπηρετείται νομίμως το πελατειακό σύστημα στους ΟΤΑ, έτσι τόσο το 2011 όσο και το 2012 ο Δήμος Βισαλτίας κάνοντας χρήση ενός βασιλικού διατάγματος προχώρησε στην πρόσληψη εννέα (9)  «υδρονομέων» ανά έτος , οι οποίοι προσλαμβάνονται κατά την κρίση του Δημάρχου, το 2012 κάνοντας χρήση προγραμμάτων του ΟΑΕΔ και του Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την καταπολέμηση της ανεργίας προσλήφθηκαν ήδη δεκατρείς μακροχρόνιοι άνεργοι ηλικίας 55-64 ετών, στη Δημοτική Κοινωνική Επιχείρηση, ενώ στο προσεχές διάστημα θα προσληφθούν 110 άτομα μέσω του «προγράμματος αυτεπιστασίας στους Δήμους».  Πέραν των παραπάνω πάνω από 50 άτομα απασχολήθηκαν για διάστημα 2 μηνών στο Δήμο με απόφαση Δημάρχου για την κάλυψη αναγκών στην καθαριότητα, 17 άτομα κατά έτος προσλήφθηκαν με οχτάμηνη σύμβαση για την κάλυψη αναγκών της υπηρεσίας καθαριότητας και 3 άτομα προσλήφθηκαν ως ειδικοί συνεργάτες.

Είναι αλήθεια ότι κάποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι μ’ αυτόν τον τρόπο κάποιοι συνάνθρωποι μας, άνεργοι οι οποίοι βρίσκονται σαφώς σε δύσκολη θέση, προσωρινά αποκτούν ένα εισόδημα, πράγματι, μόνο που αυτού του είδους η ευκαιριακή αντιμετώπιση των ζητημάτων απασχόλησης έχει οδηγήσει τη χώρα μας στο σημερινό αδιέξοδο. Αντί να υπάρξουν στρατηγικές για τη δημιουργία διατηρήσιμων θέσεων εργασίας μέσα από την ανάπτυξη ενός υγιούς παραγωγικού μοντέλου, οι πολιτικές ηγεσίες εφευρίσκουν  διάφορα προγράμματα , παλαιότερα τα stage, σήμερα τα προγράμματα αυτεπιστασίας στους Δήμους που και δημοσιονομικό κόστος έχουν και δεν έχουν μακροχρόνια συμβολή στην απασχόληση.

Τα αντανακλαστικά της παρούσας δημοτικής αρχής είναι καλά σε ότι αφορά την πολιτική της επιβίωση, δεν μπορεί βέβαια να αξιολογηθεί το ίδιο θετικά για τα πιο σοβαρά, αυτά που απασχολούν τους «εναπομείναντες ρομαντικούς», αυτούς που θέλουν να δουν τον τόπος μας να αλλάζει, να βελτιώνεται, να γίνεται ελκυστικός για να μπορέσει να συγκρατήσει τον πληθυσμό του που ήδη έχει συρρικνωθεί σε μεγάλο βαθμό.

Στη διάρκεια της θητείας μας δώσαμε μεγάλη βαρύτητα στην ωρίμανση έργων που θα μπορούσαν να ενταχθούν στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ βάσει των στρατηγικών κατευθύνσεων του περιφερειακού προγράμματος Κεντρικής Μακεδονίας και των τομεακών προγραμμάτων. Αφήσαμε μια μεγάλη κληρονομιά στον σημερινό Δήμο, με έργα ενταγμένα και με έργα ώριμα που θα μπορούσαν άμεσα να υποβληθούν προς ένταξη.

Παρ΄ όλο που η σημερινή Δημοτική αρχή, προφανώς δίνοντας έμφαση στην επικοινωνιακή πολιτική, προβαίνει σε βαρύγδουπα δελτία τύπου για τα έργα που υλοποιούνται, εντάχθηκαν ή βρίσκονται υπό ένταξη και συγχρηματοδοτούνται  από ευρωπαϊκούς πόρους, δημόσια όταν ρωτήθηκε, δεν είχε τον πολιτικό πολιτισμό να αναγνωρίσει ότι τα μόνα έργα που εντάχθηκαν αφορούσαν την δημοτική ενότητα Νιγρίτας και ήταν αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς  την περίοδο της θητείας μας.

  • Η ένταξη του έργου «Μελέτη και Κατασκευή Δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων οικισμών Νιγρίτας και Τερπνής» στο Ε.Π. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ" 2007 – 2013 προϋπολογισμού  11,538,446.23 € , έγινε μετά από αίτηση η οποία υποβλήθηκε στις 13/01/2011 δηλαδή 13 ημέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της νέας δημοτικής αρχής και αποτελεί το αποτέλεσμα μιας προσπάθειας δύο ετών με πολλά εμπόδια, με κύριο στόχο να εντάξουμε σε πρώτη φάση τους δύο οικισμούς στις επιλέξιμες περιοχές προς χρηματοδότηση το οποίο καταφέραμε τον Ιούνιο του 2010, ώστε στη συνέχεια να έχουμε τη δυνατότητα υποβολής πρότασης προς χρηματοδότηση.
  • Η υποβολή φακέλου στο Ε.Π. ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας : Κωδ. 61 – ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ, ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΑΞΗΣ :ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΕ ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΡΕΙΝΕΣ – ΜΕΙΟΝΕΚΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ, με στόχο την ένταξη του έργου «Επέκταση του Αποχετευτικού δικτύου στο Φλάμπουρο και  κατασκευή ΜΕΛ στο Δ.Δ. Φλαμπούρου» από την παρούσα δημοτική αρχή, έρχεται ως αποτέλεσμα της ωριμότητας του έργου, ήδη από τις αρχές του 2010 ο φάκελος υποβολής ήταν ολοκληρωμένος, εκκρεμούσε όμως η προαπαιτούμενη για την υποβολή φακέλου «έκδοση περιβαλλοντικών όρων» από την αρμόδια διεύθυνση περιβάλλοντος.
  • Η υποβολή φακέλου στο πρόγραμμα ΟΠΑΑΧ (Ολοκληρωμένα Προγράμματα Ανάπτυξης Αγροτικού χώρου)  για ένταξη του έργου «Αναβάθμιση φυσικού περιβάλλοντος – Δημιουργία κέντρου διημέρευσης στον Άγιο Παντελεήμονα στο ΔΔ Θερμών» οφείλεται στην ύπαρξη ώριμης μελέτης που πλέον αποτελεί προϋπόθεση για κάθε έργο.

Επιπρόσθετα η δημοτική αρχή είχε τη δυνατότητα να υποβάλλει τα τρία παραπάνω έργα αλλά και όσα άλλα υπέβαλλε ( π.χ. στο πλαίσιο των διασυνοριακών προγραμμάτων του Ε.Π. INTERREG ) επειδή ο Δήμος Νιγρίτας ανήκε στους 3 από τους 22 δήμους στο Νομό Σερρών και στους 33 σε όλη την Ελλάδα που είχε πιστοποιηθεί ως προς τη «Διαχειριστική Επάρκεια» προϋπόθεση για να μπορεί ένας οργανισμός να συμμετέχει σε συγχρηματοδοτούμενα από την ΕΕ έργα. Ακόμη και σήμερα μέχρις ότου εκδοθεί νέα ο Δήμος Βισαλτίας αυτή την πιστοποίηση χρησιμοποιεί. Δεν ζητώ με αυτές τις αναφορές την αναγνώριση, άλλωστε όσοι με γνωρίζουν,  ξέρουν καλά ότι η ενασχόληση μου με τα κοινά δεν αποσκοπεί στην ικανοποίηση προσωπικών ματαιόδοξων επιδιώξεων.

Αναρωτιέμαι όμως η  έμπειρη σημερινή δημοτική αρχή με τα δεκαέξι (16 ) έτη παρουσίας του Δημάρχου στο ύψιστο τοπικό αξίωμα και τα τέσσερα (4) έτη στη θέση αντιδημάρχου τι έχει να παρουσιάσει για τη Δημοτική Ενότητα Βισαλτίας, είναι τυχαίο ότι δεκατέσσερις μήνες ούτε ένα αντίστοιχο θέμα δεν έχει συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο που να αφορά την ενότητα Βισαλτίας αλλά και τις υπόλοιπες.

Έχω πει δημόσια και το επαναλαμβάνω ότι η σημερινή δημοτική αρχή βαδίζει χωρίς σχέδιο και σε ρυθμούς χελώνας.  Το ΕΣΠΑ είναι σε πλήρη εξέλιξη ενώ ο προϋπολογισμός του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Κεντρικής Μακεδονίας απομειούται συνεχώς λόγω της ένταξης έργων από άλλους Δήμους.  Και ενώ έχει στο συρτάρι του τουλάχιστον για την ενότητα Νιγρίτας πολλές ώριμες μελέτες μεταξύ των οποίων πέντε που σχεδιάστηκαν σύμφωνα με τις κατευθύνσεις και τις προκηρύξεις του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας δεκατέσσερις μήνες τώρα δεν έχει προβεί σε καμία ενέργεια. Και αναφέρομε στα έργα :

n Κατασκευή αίθουσας πολλαπλών χρήσεων στο 1ο Δημοτικό σχολείο Νιγρίτας

n Προσθήκη εργαστηρίων και αίθουσας πολλαπλών χρήσεων στο  ΕΠΑΛ Νιγρίτας

n Κατασκευή  θεάτρου – πολιτιστικού χώρου στο Δ.Δ Νιγρίτας

n Προσθήκη ορόφου και ανακαίνιση δημοτικού κτιρίου για στέγαση κοινωνικών υπηρεσιών

n Μελέτη κατασκευής υδροταμιευτήρα στη θέση Γκουλιαμαράκα

Είναι χαρακτηριστικό δε, ότι τους πήρε έναν ακριβώς χρόνος για να :

n ολοκληρώσουν την αξιολόγηση των υποβληθείσων προσφορών που γίνεται από υπηρεσιακούς παράγοντες του Δήμου, υπό την ευθύνη του Δημάρχου και της Οικονομικής Επιτροπής, του ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού για την υλοποίηση του έργου «Εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος τηλε-ελέγχου για την παρακολούθηση του δικτύου ύδρευσης αλλά και ποιοτικών χαρακτηριστικών του πόσιμου νερού», προϋπολογισθείσας δαπάνης 930.252,09 €, το οποίο εντάχθηκε το Νοέμβριο του 2009.

n για να ξεκινήσουν το έργο “Περιβαλλοντικές δράσεις για την προώθηση του εναλλακτικού τουρισμού» το οποίο εγκρίθηκε τον Δεκέμβριο του 2010 στο πλαίσιο του Προγράμματος Ευρωπαϊκής Εδαφικής Διασυνοριακής Συνεργασίας Interreg III και αφορά κυρίως σε παρεμβάσεις στην κοιλάδα του Αγίου Παντελεήμονα Θερμών αλλά και δράσεις προώθησης εναλλακτικού τουρισμού σε συνεργασία με φορείς της Βουλγαρίας.

Για πρώτη φορά στη Νιγρίτα , προχωρήσαμε σε μια ολοκληρωμένη συγκοινωνιακή μελέτη με στόχο την αναβάθμιση των συνθηκών κυκλοφορίας όλων των τροχοφόρων οχημάτων αλλά κυρίως τη δημιουργία ασφαλών συνθηκών για τους πεζούς και τους οδηγούς ποδηλάτων. Με τις αλλαγές που  εφαρμόστηκαν δυστυχώς για λίγο,  στοχεύαμε στη δημιουργία μιας νέας συνείδησης για τη χρήση του δημόσιου χώρου. Δυστυχώς για άλλη μια φορά νίκησαν οι προεκλογικές δεσμεύσεις , καταστράφηκαν υλικά σήμανσης ενώ οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί από το Δημοτικό συμβούλιο δεν λαμβάνονται υπόψη. Φτάσαμε στο παράδοξο να αφαιρεθούν τα κολονάκια οριοθέτησης της ζώνης απαγόρευσης στάθμευσης μπροστά από το 2ο δημοτικό σχολείο Νιγρίτας και το Γυμνάσιο- Λύκειο Νιγρίτας, αδιαφορώντας τελικά για την ασφάλεια των παιδιών μας, ίσως γιατί τα δικά τους παιδιά δεν φοιτούν στα συγκεκριμένα σχολεία.

Όραμα μας ήταν να δημιουργήσουμε εκείνο το αστικό χώρο που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες ενός ισχυρού τοπικού κέντρου για αυτό και προχωρήσαμε στην σύνταξη ολοκληρωμένης αρχιτεκτονικής πρότασης. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, προχώρησε μέσα στο 2011 στην προκήρυξη και τη χρηματοδότηση  έργων που αφορούσαν αστικές αναπλάσεις, η ευκαιρία δόθηκε, η αρχιτεκτονική μελέτη όμως για την ολοκληρωμένη ανάπλαση του κέντρου της Νιγρίτας που εκπονήθηκε από το τμήμα αρχιτεκτονικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης δυστυχώς έμεινε στα συρτάρια.

Κι έρχομαι τώρα στο θέμα της τοπικής ανάπτυξη που συχνά αποτελεί κύριο αντικείμενο στο πλαίσιο ενός  βερμπαλιστικού και επιτηδευμένου λόγου που αναπτύσσεται κατά τις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου. Την ώρα που η ηγεσία του τόπου μας,  όπου βρεθεί  κι όπου σταθεί, χύνει κροκοδείλια δάκρυα για τους ανέργους και  την οικονομική ανέχεια που βρίσκονται πολλοί συμπολίτες μας, αδρανούν , μένουν αμέτοχοι  και πολλές φορές λοιδορούν και απαξιώνουν προσπάθειες  που μόνο στόχο έχουν να στείλουν ένα μήνυμα ότι μπορεί και στον τόπο μας να υπάρξει ένα νέο ξεκίνημα.

· Όταν πριν δύο χρόνια προσπαθήσαμε να βάλουμε σε μια νέα τροχιά την αξιοποίηση του γεωθερμικού πεδίου, κατηγορηθήκαμε τότε αλλά και σήμερα σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του νέου Δήμου μας ότι  πάμε ενάντια στα συμφέροντα ντόπιων μικροεπενδυτών,  λες και η προστιθέμενη αξία μιας επένδυσης σε μια τοπική κοινωνία αξιολογείται  από την καταγωγή του επιχειρηματία και όχι από τα χαρακτηριστικά της επένδυσης, τις νέες θέσεις απασχόλησης που δημιουργούνται , τη βιωσιμότητα της.  Έφτασε μάλιστα αιρετός, να υποστηρίζει ότι η δημιουργία 50 νέων θέσεων εργασίας στον τομέα των θερμοκηπίων δεν αποτελεί πλεονέκτημα γιατί τα «παιδιά μας αξίζουν περισσότερα,  δεν προορίζονται για εργάτες θερμοκηπίων».

· Όταν τον Δεκέμβριο του 2010 ,   μετά την ατυχή έκβαση που είχε  η μίσθωση του ξενοδοχείου ΓΕΡΑΚΙΝΑ σε  ιδιώτη επενδυτή, λάβαμε την απόφαση να προβούμε σε πώληση του ξενοδοχείου ή του μετοχικού κεφαλαίου της επιχείρησης λόγω σοβαρής πρότασης που είχαμε από ενδιαφερόμενο επενδυτή και αφού είχαμε ολοκληρώσει όλες τις διαδικασίες για τον προσδιορισμό του αρχικού τιμήματος για τη διενέργεια ανοιχτής δημοπρασίας, θεωρούσαμε ότι η σημερινή δημοτική αρχή θα είχε την ευαισθησία να προχωρήσει άμεσα στην πρόσκληση , δυστυχώς μέχρι και σήμερα καμία ενέργεια δεν έγινε και το ξενοδοχείο για πρώτη φορά παραμένει ερμητικά κλειστό 14 μήνες τώρα.

· Τα χρόνια της θητείας μας ,  είχαμε προχωρήσει σε αλλεπάλληλες  παραστάσεις στο τότε Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, ζητώντας να προχωρήσει άμεσα η έκδοση  των σχετικών υπουργικών αποφάσεων που απαιτούνταν για να προχωρήσει στη συνέχεια η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης στη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εκμετάλλευση των Ιαματικών Λουτρών Θερμών Νιγρίτας γιατί πιστεύαμε και συνεχίζουμε να το πιστεύουμε ότι ο Δήμος δεν δύναται να κάνει τον επιχειρηματία  γιατί όποτε το έκανε απέτυχε όχι γιατί τα κεφάλαια είναι  Δημόσια αλλά γιατί δυστυχώς οι δημόσιες και δημοτικές επιχειρήσεις  χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση του πελατειακού συστήματος. Από τις αρχές του 2011 ο Πολιτιστικός Σύλλογος των Θερμών ηγείται μιας προσπάθειας για την αξιοποίηση των θερμών, με δικούς του πόρους χρηματοδότησε μια μελέτη σκοπιμότητας και προχώρησε στην ίδρυση Αστικού Συνεταιρισμού με κύριο στόχο να ξεκινήσει η αξιοποίηση αρχικά με την αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων και στην συνέχεια με την περαιτέρω αξιοποίηση τους.  Από την αρχή ζήτησαν από τη δημοτική αρχή να μπει επικεφαλής της προσπάθειας και εισέπραξαν  την άρνηση  σε πρώτη φάση, στη συνέχεια την αδράνεια για να φτάσουμε στο  τελευταίο δημοτικό συμβούλιο στη δημόσια απαξίωση μιας προσπάθειας που ήδη έχουν αγκαλιάσει 600 άτομα.

Δεν συνθέτουν λοιπόν όλα τα παραπάνω ένα παζλ που έχει έντονο το στοιχείο του παράδοξου και σε πολλές περιπτώσεις του τραγελαφικού; Ο προβληματισμός έχει το χαρακτήρα του επείγοντος, γιατί όλοι αναγνωρίζουμε ότι κάτι πρέπει να αλλάξει. Είναι θλιβερό η ηγεσία ενός τόπου να διακατέχεται από αδράνεια και πολλές φορές από αδιαφορία, γιατί το να λες «ναι» σε όλα τα αιτήματα και να μην κάνεις τίποτα, αποφεύγοντας τις συγκρούσεις που μπορεί να επιφέρουν “πολιτικό κόστος” είναι αδιαφορία απέναντι στο δημόσιο συμφέρον.  Αναρωτήθηκα πολλές φορές αν η συνεχής υποβάθμιση  οφείλεται στην κακοδαιμονία που διακατέχει τον τόπο μας ή  σε μια συνειδητή επιλογή κάποιων που ενδεχομένως μόνο σε ένα κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον που βρίσκεται σε μαρασμό μπορούν να επικρατήσουν.  Όμως εμείς  και η δημοτική παράταξη που εκπροσωπώ έχουμε συνείδηση του ρόλου μας και των ευθυνών μας απέναντι σ΄ αυτούς, τους λιγότερους ίσως της τοπικής μας κοινωνίας που θέλουν να δουν το τόπο τους να προοδεύει. Έχουμε χρέος να ενεργούμε προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος μέσα από την άσκηση καλοπροαίρετης κριτικής, την διατύπωση τεκμηριωμένων και ρεαλιστικών προτάσεων, την ανάδειξη προβλημάτων της περιοχής μας. Έχουμε όμως παράλληλα και χρέος να καταδικάζουμε πράξεις που αποτελούν δείγματα του σύγχρονου πολιτικού αμοραλισμού. Αυτό κάνουμε δεκατέσσερις μήνες τώρα και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Δεν αρκεί όμως αγαπητοί συνδημότες αυτό να το κάνει θεσμικά μόνο μια παράταξη απαιτείται αν θέλετε να έχουμε πραγματική λογοδοσία για τις πράξεις των αιρετών και η δική σας ενεργή συμμετοχή στον έλεγχο της τοπικής εξουσίας, είναι ανάγκη οι πολίτες να υψώσουν λόγο και ανάστημα και να ζητήσουν λογαριασμό από όλους εκείνους που με τις αποφάσεις τους συντηρούν τη μιζέρια και την αδράνεια προς όφελος των δικών τους συμφερόντων και χάριν της δικής τους ευδαιμονίας, τη στιγμή που ο τόπος μας χειμάζεται και οι πολίτες δοκιμάζονται.

Αγγελική Μήκα

Δημοτική Σύμβουλος

Δημοτική Ανανεωτική Κίνηση